بسته خبری اقتصادنیوز یکشنبه 15 اسفند 1400

لحظات سرنوشت ساز در وین/مصوبه های مهم مجلس

کدخبر: ۴۸۰۷۵۸
اقتصادنیوز: در روزهایی که مذاکرات وین اوج گرفته و گمانه ها بیشتر شده است برخی خبرها حکایت از سفر وزیرخارجه به وین دارد.
لحظات سرنوشت ساز در وین/مصوبه های مهم مجلس

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که گمانه زنی ها درباره توافق وین بالا گرفته است در آن سوی میدان سیاست، مجلس در حال بررسی لایحه بودجه 1401 است. 

اخبار سیاسی | امیر عبداللهیان به وین میرود؟

* در مهمترین رویداد سیاسی، خبرگزاری رسمی دولتی ایران (ایرنا) اعلام کرد: مذاکرات وین پس از رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک طی یک هفته گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و به لحظات سرنوشت‌سازی رسیده است. به محض پذیرش خطوط قرمز و اعلام شده ایران از سوی طرف‌های غربی کمیسیون مشترک برجام منعقد و توافق نهایی اعلام خواهد شد. روسای هیأت‌های مذاکره‌کننده انگلیس و فرانسه نیز پیش از ترک وین برای رایزنی با پایتخت‌ها از نزدیک بودن توافق گفتند و نماینده روسیه هم پیش‌بینی کرد این هفته توافق حاصل شود. «میخائیل اولیانوف به خبرنگاران گفته بود: تا آنجا که من می‌دانم، ایرانی‌ها آماده مذاکره مستقیم نیستند. ممکن است در اواسط هفته آینده به توافق برسیم. در مورد آخرین تلاش‌ها قبل از عبور از خط پایان صحبت می‌کنیم.  نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای وین مدعی شده است: وزیران امور خارجه برای اعلام نتایج یک هفته دیگر تشکیل جلسه خواهند داد.

* «فایز» خبرنگار ارشد الجزیره پیام توئیتری خود مبنی بر اینکه «اروپایی‌ها به هیئت ایرانی اعلام کرده‌اند که روسیه احتمالاً روزهای آینده از سلاح‌های ممنوعه در اوکراین استفاده می‌کند و این اقدام باعث فروپاشی مذاکرات وین خواهد شد» را تکذیب کرد. کارل نهمر، صدراعظم اتریش به خبرنگاران نیز گفته است: ما سیگنال‌های بسیار مثبتی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه (سرگئی) لاوروف، وزیر امور خارجه (روسیه) در صورت دستیابی به توافق در وین، در نشست مورد انتظار وزیران خارجه شرکت خواهد کرد.

* جن ساکی؛ سخنگوی کاخ سفید مدعی شد:مذاکرات وین به حصول توافق نزدیک شده است، ما در حال پیشرفت‌ هستیم. اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام شود.  رئیس جمهور بایدن به‌طور مرتب در جریان روند مذاکرات وین قرار می‌گیرد.  بزرگ‌ترین اولویت ما در توافق با ایران، نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. البته اگر به اجرای برجام نگاه کنید، می‌بینید که دسترسی به نفت بخشی از آن بود اما اکنون باید بگویم که نخستین و مهم‌ترین اولویت ما ممانعت از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای است.

* رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری مشترک با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است: مسائل باقی‌مانده در سفرهای گذشته و سفر همکاران به وین که مورد گفت‌وگو قرار گرفته بود را مرور کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم. مسائل باید در روال طبیعی حل‌وفصل شود. امیدواریم روند همکاری غیرسیاسی باشد و ملت ایران آثار آن را در زندگی خود مشاهده کند.  مسائل باقی مانده که در سفرهای گذشته ایشان و در وین گفت‌وگو شده بود را مرور کردیم و جمع‌بندی کردیم مبادله مدارکی که باید بین آژانس و ایران شود تا خرداد انجام شود. موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند. براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده و دیروز بیانیه‌ای صادر شد، تا خرداد این را انجام می‌دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم.  همچنین رافایل گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی هم گفته است: در این مدت ملاقات‌های مستمری با آقای اسلامی داشتم. چند موضوع خاص مانده که مدت‌ها این مسائل حل نشده بود و باید شفاف سازی می‌شد که تا پیش از این در این خصوص موفقیتی نداشتیم به همین خاطر تلاش کردیم رویکرد عملگرایانه ای را داشته باشیم. در صورتی ایران و آژانس درباره مسائل پادمانی به نتیجه نرسند توافق درباره برجام دشوار است. فرزاد کمالوندی، سخنگوی آژانس انرژی اتمی نیز گفته است: گروسی با امیرعبداللهیان دیدار کرد. انتظار می‌رود موضوع‌های ایران و آژانس به طور کامل مرور شود.  امیرعبداللهیان بر اهمیت تقویت همکاری‌های آژانس با ایران فراتر از مباحث نظارتی و بازرسی تاکید کرد. محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور نیز گفته است: تهران از گسترش همکاری‌های آتی با آژانس در راستای استفاده صلح آمیز از دانش هسته‌ای استقبال می‌کند.

* محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند. رافایل گروسی در نشست خبری پس از سفر به ایران گفته بود: بیانیه مشترک با ایران چراغ راهنمایی برای کار در هفت ماه آینده خواهد بود. در گذشته در بعضی مواقع موفق بودیم و بعضی مواقع موفق نبودیم اما باید به کارمان ادامه بدهیم. به فرایند برای روشنگری و شفافیت بیشتر ادامه خواهیم داد. بر اساس توافق موقتی که با ایران داشته‌ایم کارمان را پیش می‌بریم. من با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشتم و فکر می‌کنم او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند اما این را باید از خود او بپرسید چرا که من مذاکرات را دقیقه به دقیقه دنبال نمی‌کنم.

* بندهای مورد توافق به شرح زیر است:

  • سازمان حداکثر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰( ۲۰مارس ۲۰۲۲ )توضیحات کتبی مرتبط با آن دسته از سوالات مطرح شده توسط آژانس در خصوص موضوعات مربوط به سه مکان که ایران به آنها نپرداخته است را به همراه اسناد پشتیبان مربوطه به آژانس ارائه خواهد کرد.
  • ظرف دو هفته پس از دریافت توضیحات کتبیِ سازمان و اسناد پشتیبان مرتبط با آن، آژانس این اطلاعات را مرور کرده و هر سئوالی در مورد این اطلاعات دریافت شده را به سازمان ارائه می‌کند.
  • ظرف یک هفته پس از ارائه اطلاعات به سازمان توسط آژانس در خصوص هر سوال دیگر در مورد این اطلاعات، آژانس و سازمان برای بررسی سوالات در تهران تشکیل جلسه خواهند داد.
  • برای هر مکان جلسات جداگانه ای برگزار میشود.
  • مدیرکل در نظر دارد با انجام فعالیت‌های مندرج در بندهای ۱ تا ۳ بالا و به دنبال ارزیابی مربوطه توسط آژانس، نتیجه‌گیری خود را پیش از برگزاری شورای حکام در خرداد ۱۴۰۱( ژوئن ۲۰۲۲ )گزارش کند.

* لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است: از دولت آمریکا در سطح وزارت امور خارجه تضمین کتبی خواسته ایم که در روند کنونی (پس از احیای برجام) حقوق روسیه در همکاریها و روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با ایران نقض نشود. نماینده روسیه در مذاکرات وین در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا گفته است: متن توافق نهایی شده اما لازم است تا درباره چند مورد دیگر نیز حل و فصل شود. علی نادری، مدیرعامل ایرنا در توییتی از وین نوشت: چین و روسیه برای آینده روابط اقتصادی با ایران، از آمریکا خواستار تضمین معتبر کتبی شده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در همین باره گفته است: تحریم‌های ما علیه مسکو  غیرمرتبط با برجام است و نباید هیچ تاثیری بر اجرای احتمالی آن داشته باشد. ما به همکاری خود با روسیه در برجام ادامه می دهیم. روسیه منفعت مشترکی با ما در اینکه ایران هیچگاه به سلاح هسته‌ای دست نیابد، دارد.

* امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه در گفت‌وگو با ایرنا گفته است: از ایجاد روابط دوجانبه با عربستان استقبال می‌کنیم.

اخبار اقتصادی | مهمترین مصوبه های بودجه ای مجلسی ها

* محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفته است: بررسی بودجه ۱۴۰۱ تا دوشنبه باید به پایان برسد. همچنین ادامه جلسات بررسی بودجه تا ساعت ۱۰ شب ادامه دارد.

* دیروز و دیشب مجلس همچنین موارد زیر را در خصوص لایحه بودجه 1401 به تصویب رساند: 

  • با واردات ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی موافقت شد.
  • با معافیت مشمولان نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو موافقت شد.
  • با دریافت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در سال آینده نیز مخالفت شد.
  • ۹ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بر اساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص یابد.
  • دولت مکلف شد از طریق شرکت ملی نفت ۴ میلیارد و پانصد میلیون یورو به برنامه تقویت بنیه دفاعی تخصیص دهد. دولت مکلف شد از طریق شرکت ملی نفت برای این برنامه، اجرای تکالیف قانون از جمله تعهدات طرح‌های دفاعی، پیشرفت و آبادانی و محرومیت زدایی تا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو پرداخت کند.
  • مجلس به دولت اجازه داد از طریق شرکت ملی نفت ایران، به اشخاص معرفی شده دستگاه‌های اجرایی صرفاً پس از تأیید اشخاص از سوی وزارت نفت، نفت خام و میعانات گازی تحویل دهد. این محصولات بر اساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف منابع تعیین شده در قانون است.
  • رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: سال آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم. همچنین ۶۶ همت برای کارت اعتباری اختصاص می یابد.  
  • نمایندگان مجلس دربررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با تقلیل نرخ چهاردرصد حقوق گمرکی برای کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی به یک درصد موافقت کردند.
  • نمایندگان مجلس دولت را مکلف به پرداخت بدهی خود تا سقف یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از طریق واگذاری سهام کردند. در همین حال وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت از ٢١ اسفند خبر داده است، اما با توجه به عدم واریز سود از سوی هفت شرکت، احتمال پرداخت این سود در چند مرحله قوت گرفت.
  • دوازدهمین سال حضور یارانه دراقتصاد ایران در حالی آغاز می شود که مجلس به سنت سال‌های اخیر دولت را مکلف به حذف سه دهک پردرامد از فهرست یارانه‌بگیران کرد. با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته سه گروه زنان سرپرست خانوار، افرادی که تحت‌پوشش نهادهای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند و افرادی که فاقد درآمد ثابت و شغل ثابت هستند مشمولان قطعی دریافت یارانه خواهند بود.

*رضا فاطمی امین؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته است: امسال تجارت خارجی ایران به ۱۰۰ میلیارد دلار نزدیک شد که ۸۰ میلیارد دلار آن بدون نفت بود.

* مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تعدادی از شرکت‌های این صندوق در بورس فعال هستند، گفت: زمینه ورود شرکت‌های صندوق بازنشستگی به بورس فراهم می‌کنیم.

اخبار بنگاه ها | عرضه امروز سرخابی ها: جزییات را بخوانید

* در راستای رفع دغدغه‌های مطرح شده در جلسه با ریاست قوه قضائیه، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به بررسی نمایش عمق مظنه (سفارش‌های خرید و فروش) برای همه معامله گران کرده و در این راستا ضمن تاکید بر تقویت سامانه های نظارتی و آموزش همگانی مبنی بر اینکه ارزش ذاتی هر سهم نه از میزان عمق مظنه‌ها (سفارش‌های خرید و فروش) بلکه از عوامل کلان اقتصادی و عوامل بنیادین مرتبط به هر شرکت تعیین می‌شود، تصمیم گرفت که عمق مظنه در اختیار همگان قرار بگیرد و همه معامله‌گران آنلاین نیز بتوانند این خدمت را از کارگزاران خود دریافت کنند. خدابخش نایب رئیس هیات مدیره و معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در جزییات دیگری هم گفت: در راستای ارتقای شفافیت معاملات روزانه ، نمایش عمق مظنه ها از ۵ مظنه برتر به ۲۰ مظنه از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ اجرا میشود.

* سازمان بورس و اوراق بهادار به موضوع صلاحیت حرفه ای اعضای هیات مدیره و مدیر عامل ناشران ورود پیدا کرد.

* حسین فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران گفته است: ️پذیره‌نویسی سهام استقلال و پرسپولیس یکشنبه ۱۵ اسفند انجام می‌شود.هر کد معاملاتی اجازه خرید ۳۰۰ هزار تومان از سهام سرخابی‌ها را دارد. الگوی مالی که برای عرضه دو باشگاه طراحی شده، افزایش سرمایه است. نکته اساسی این است که دولت سهامی را نمی فروشد بلکه سهام جدیدی از منابع حاصل از فروش مستقیما به باشگاه داده می شود که به فروش می رسد. در این الگو، ریالی به خزانه واریز نخواهد شد و تمامی منابع مستقیما به حساب باشگاه ها واریز خواهد شد و سهام باشگاه در اختیار مردم قرار می گیرد. هیچ صندوق و واسطه ای میان سهامداری مردم و بنگاه اقتصادی وجود ندارد. حداکثر سهام قابل خریداری باشگاه استقلال برای هر کد بالغ بر ۱۰۳۰ سهم و قیمت خرید هر سهم ۲۹۱ تومان و حداکثر سهام قابل خریداری باشگاه پرسپولیس برای هر کد بالغ بر ۸۸۵ سهم و قیمت خرید هر سهم ۳۳۸۷ ریال است.

#وکار | بانک کارآفرین از نتیجه مزایده سراسری املاک مازاد خبر داد. مزایده سراسری بانک کارآفرین برگزار و تعداد 7 فقره ملک به فروش رساند که مجموعاً مبلغ 6 میلیارد تومان سود در دفاتر این شرکت شناسایی شد.

#اخابر | در پی واریز نکردن سود سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار از مخابرات ایران شکایت کرد.

#ختراک | بر اساس توافق با شرکت موتورسازان تراکتور سازی ایران و تصویب هیات مدیره، نرخهای فروش محصولات ریخته چدنی فروش رفته این شرکت به مشتری فوق الذکر از اول اسفند ماه 1400، بطور میانگین به میزان 31 ( سی و یک ) درصد افزایش می یابد.

#بجهرم | توسعه مولد نیروگاهی جرهم از برگزاری مزایده - فروش یک واحد آپارتمان (خیابان نیاوران کوچه مینا کوچه گرجستانی کوی بهزادی مجتمع مسکونی پارمیس پارک پلاک 4) خبر داد.

#فروس | از دلایل اصلی کاهش مبلغ فروش فروسیلیس ایران در دی و بهمن ماه سال جاری نسبت به مبلغ برآوردی فروش برای دوره ۳ ماهه باقیمانده منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ بر اساس اطلاعیه صورتهای مالی ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ، عمدتاً به علت کاهش نرخ فروش است. طبق باور مدیریت شرکت ، علیرغم کاهش مبلغ فروش پیش بینی شده ، با ادامه روند عادی و مدیریت در هزینه های شرکت ، سود خالص پیش بینی شده در صورتهای مالی ۹ ماهه سال جاری محقق میشود. همچنین علت افزایش ۳۳ درصدی فروش صادراتی محصول فروسیلیسیم ، علیرغم کاهش تولید و فروش محصولات داخلی ، بعلت مدیریت در بررسی نوع فروش و سیاست های سودآوری بیشتر است. همچنین از دلایل اصلی کاهش ذوب گرفته شده در ماه جاری نسبت به ماه قبل ، بدلیل رعایت پیک زمستانه و کاهش دیماند برق مصرفی ، حسب درخواست شرکت برق منطقه ای سمنان و انجام تعمیرات تجهیزات کوره است.

#کیسون | کیسون از خط انتقال و انباشت باطله خشک شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان  با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان 969.9 میلیارد تومان خبر داد. عملیات طراحی و مهندسی، تامین مواد و تجهیزات و عملیات اجرایی شامل سیویل، سازه، ساختمانی، نصب و پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی خط انتقال و انباشت باطله خشک کنسانتره انجام شد.

#کبافق | معادن بافق اعلام کرد: با توجه به روند دادرسی و اجرای قرار تامین خواسته صادره از شعبه 39 دادگاه عمومی حقوقی تهران در پرونده شماره کلاسه ج/ 982125 شعبه اول اجرای احکام مدنی مجتمع قضایی شهید صدر و با عنایت به پاسخ استعلامات شرکت خدمات بازرگانی پیمان امیر از سپرده گذاری و تسویه وجوه اوراق بهادار به شماره‌های 169188/15 و 169185/15 تاریخ 24/11/1400، تعداد 85،326،824 سهم از دارایی شرکت مذکور (سهامدار عمده) مسدود گردیده است.

#خنصیر | گزارش توجیهی هیئت مدیره مهندسی نصیر ماشین به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از 123 میلیارد تومان به 173 میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران ،سود انباشته به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#فنورد | مجوز افزایش سرمایه 500 درصدی نورد و قطعات فولادی از محل سود انباشته صادر شد.

#شپنا | مجوز افزایش سرمایه 36 درصدی پالایش نفت اصفهان از محل سود انباشته صادر شد.

#خکار | مجوز افزایش سرمایه 310 درصدی ایرکا پارت صنعت از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی صادر شد.

#ولصنم | مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی لیزینگ صنعت و معدن از محل سود انباشته صادر شد.

#تپمپی | مجوز افزایش سرمایه 74 درصدی پمپ سازی ایران از محل سود انباشته صادر شد.

#کلر | کلر پارس در نظردارد نسبت به تغییرمحل افزایش سرمایه اقدام کند.

#وملل | موسسه ملل درباره افزایش سرمایه شفاف سازی کرد. براین اساس افزایش سرمایه یک هزار میلیارد تومانی این موسسه از محل آورده نقدی تاکنون 90 درصد پیش رفته است و برای تایید نهایی به بانک مرکزی ارسال شده است.

#دارو |  گزارش توجیهی هیئت مدیره کارخانجات داروپخش به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از 150 میلیارد تومان به 260 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اجرای توسعه و بازسازی بخش تولید نیمه جامدات و راه اندازی بخش جدید تولید محصولات سافت ژل به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#شپاکسا | در مجمع پاکسان مطرح شد: شرکت به پخش مجری پخش محصولات گروه شوینده است. لذا در سال مالی مذکور اقداماتی انجام دادیم از جمله تجدید نظر در قراردادی که سالیان سال با به پخش داشتیم. با تغییرات مدیریتی و تحرک و پویایی در شرکت به پخش، هم افزایی و هماهنگی بیشتری را با این مجموعه داریم. سهامدار عمده و رییس مجمع اعلام کرد که فردا قرارداد خوبی را با شرکت به پخش برای شرکت های شوینده منعقد می‌کنیم. اجرای طرح توسعه واحد صابون سازی از اهداف این افزایش سرمایه عنوان شد. با توجه به گذشت ۵۰ سال از فعالیت شرکت پاکسان این مجموعه در نظر دارد واحدهای تولید صابون خود را با تجهیزات و تکنولوژی جدید به روز نماید. در پایان مجمع، افزایش سرمایه ۶۵۴ درصدی شرکت از محل مازاد تجدیدارزیابی دارایی ها و ۹۶درصدی از محل سود انباشته( زمان انجام آن به سال آینده موکول شد) به تصویب مجمع رسید. 70 تومان سود به ازای هر سهم در مجمع تقسیم شد.

#فسبزوار | در انتهای مجمع عمومی عادی سالانه پارس فولاد سبزوار ۵۷۵ تومان سود نقدی به ازای هر سهم تصویب شد. سود شرکت ۱۸ اسفند و از طریق سجام پرداخت میشود.

#سپ | جلسه مجمع عمومی پرداخت الکترونیک سامان کیش در تهران (میدان ونک - انتهای خیابان خدامی - پلاک 104) در ساعت 14 سه شنبه 24 اسفند برگزار میشود.

#خکار | جلسه مجمع عمومی ایرکا پارت صنعت با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (خیابان شهید بهشتی-روبروی پمپ بنزین پاکستان-خیابان نیریزی-پلاک 3) در ساعت 10 صبح یکشنبه 22 اسفند برگزار میشود.

#پردیس | جلسه مجمع عمومی سرمایه گذاری پردیس در تهران (خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، ضلع شمال غربی میدان شیخ‌بهایی، درب شرقی دانشگاه‌الزهرا، مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه‌الزهرا) در ساعت 14:30 چهارشنبه 25 اسفند برگزار میشود.

#شکربن | جلسه مجمع عمومی کربن ایران در تهران (خیابان ولیعصر، بالاتر از جام جم ،نرسیده به تقاطع شهید چمران، مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) در ساعت 10 سه شنبه 24 اسفند برگزار میشود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید