خلاصه عملکرد بازار سهام سه شنبه 17 اسفند 1400

پول ها در بورس نیامده رفتند/ حقوقی ها کدام سهم ها را فروختند

کدخبر: ۴۸۱۵۵۸
اقتصادنیوز: حقوقی های بورس در معاملات روز سه شنبه فروشنده پالایشی ها بودند.
پول ها در بورس نیامده رفتند/ حقوقی ها کدام سهم ها را فروختند

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام همانطور که انتظار میرفت در روز سه شنبه با متوقف شدن مسیر صعودی شاخص های بورس همراه بود. شاخص کل بورس با افت 6.2 هزار واحدی در نقطه 1.336 میلیون واحد ایستاد. شاخص هم وزن نیز با 1.16 هزار واحدی (معادل 0.34 درصد) در نقطه 340.3 هزار واحد ایستاد. 

فولاد، شستا، وبملت، خودرو، فارس و وتجارت جزء نمادهایی بودند که با بیشترین کاهش ارزش بازار روبه رو بودند و البته بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس با 46.8 واحد افزایش در نقطه 18.14 هزار واحد ایستاد. زاگرس، آریا، تجلی، ارفع و دماوند بیشترین اثر را در افزایش شاخص فرابورس داشتند. دو نماد صبا و فرابورس هم با بیشترین کاهش ارزش بازار روبه رو بودند که مانع افزایش بیشتر شاخص فرابورس شدند.

ورودی پول حقیقی ها در بورس و فرابورس متوقف شد

ارزش کل معاملات بازار سهام 6.65 همت بود که سهم ارزش معاملات خُرد 3.87 همت برآورد شد. 

حقیقی ها در روز سه شنبه بعد از چند روز ورودی پول، در معاملات امروز با خروجی پول همراه بودند. حقیقی ها 308.9 میلیارد تومان از بازار سهام و 92.1 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند. سرانه حقیقی ها هم به نفع خریداران بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 25.1 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 23.9 میلیون تومان بود. 

ارزش صف های خرید از 992.7 میلیارد تومان به 324.5 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش نیز از 146.9 میلیاردتومان به 219.5 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (82نماد) برتری نسبی به تعداد نمادهای دارای صف فروش (73نماد) دارد.

حقوقی ها پالایشی ها را در بورس فروختند

بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم در نمادهای فملی با 30.8 میلیارد تومان، شبندر با 28.8 میلیارد تومان، فزر با 18.6 میلیارد تومان، شتران با 12.9 میلیارد تومان و وبملت با 12.5 میلیارد تومان صورت گرفت.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها هم در نمادهای تجلی با 23.3 میلیارد تومان، آرام با 9.8 میلیارد تومان، خذیزل با 9.6 میلیارد تومان، شکام با 8 میلیارد تومان، فاسمین با 7.9 میلیارد تومان و قزوین با 7 میلیارد تومان صورت گرفت. 

حقوقی ها همچنین در نمادهای شستا، وبملت، خودرو، خساپا و فلوله با بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای شبندر، شتران و شپنا بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند. 

سهمی که در فرابورس با صف خرید روبه رو بود

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد مفاخر با 15.7 درصد بود. توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در بازار اول فرابورس با 4.93 درصد بازدهی در معاملات امروز با صف های خرید روبه رو بود.

در بورس غبشهر با 5 درصد بیشترین بازدهی و سصفها با 4.83 درصد بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند. شتران، شستا، خودرو، سپاس و شبندر نیز بیشترین حجم معاملات را در بورس به ثبت رساندند.

در فرابورس شکام با 4.93 درصد بیشترین بازدهی و وتعاون با 4.74 درصد با بیشترین کاهش قیمت روبه رو بودند. تجلی و کرمان نیز بیشترین حجم معاملات را داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید