سیگنال های امیدوار کننده از وین به بازار سهام

پیش بینی استراتژی بورس بازان در روزهای آخر سال

کدخبر: ۴۸۳۲۲۵
اقتصادنیوز: در روزهای آخر سال بورس بازان ترجیح می دهند بازار سهام تغییر زیادی را تجربه نکند.
پیش بینی استراتژی بورس بازان در روزهای آخر سال

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه به احتمال زیاد با نوسان محدوده شاخص ها دنبال شود. شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که حقیقی ها همچنان استراتژی خروج پول از بازار را در دستورکار دارند اما از شدت حجم پول های خروجی کاسته شده است. نکته مثبت معاملات روز سه شنبه همین کاهش شدت خروجی پول ها بود که شکل گیری مقاومت بازار برای افت بیشتر شاخص ها در بورس را به دنبال داشت.

استراتژی حقیقی ها در بورس و فرابورس در روزهای آخر سال

البته حقیقی ها اگرچه تمایل کمتری به خروج داشته اند اما همچنان در موقعیت فروشنده ظاهر می شوند. با سیگنال های امیدوارکننده از مذاکرات برجامی وین اکنون با وجود تردید حقیقی ها، امیدواری ها برای توافق احتمالی در وین پُررنگ است. طرفین مذاکرات هر دو از خط پایان و دور نهایی مذاکرات نهایی خبر می دهند که به احتمال زیاد به توافق بسیار نزدیک، اما فعلا زمان نهایی برای آن اعلام نشده است.  

همسو با این اتفاقات که شرایط را فعلا ناپایدار قرار داده، تحلیل ها حاکی از آن است که بازار احتمالا میل به تداوم صعود شاخص ها در روزهای آخر سال دارد. اگر روز شنبه تعطیل رسمی اعلام شود، امروز آخرین روز بازار سرمایه در سال 1400 خواهد بود و باید دید شاخص ها در بورس در چه موقعیت و محدوده ای به کار خود پایان می دهد.

نظرسنجی اقتصادنیوز: شاخص کل بورس چگونه به کار خود پایان می دهد

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم بیانگر این است که شاخص کل بورس به احتمال زیاد در همان محدوده 1.3 میلیون واحد به کار خود پایان داد و شاخص هم وزن بورس نیز در همان محدوده قبلی به عملکرد خود در سال 1400 پایان می دهد.

با این وصف تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه پیش بینی کرده اند بازار در روز چهارشنبه در همان محدوده تغییرات روز سه شنبه دنبال شود. نه خریداران و نه فروشندگان تمایلی به رفتارهای جدی در بازار ندارند و استراتژی در این روزهای آخر سال، باقیماندن در همان محدوده هاست. در صورتی که اتفاق یا تحول خاصی در رویدادهای وین بیفتد، بازار به احتمال زیاد واکنش نشان میدهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید