بیشترین رشد شاخص هم وزن در اسفند 1400؛

استقبال سبز بورس از سال 1401 /روز خوب بانکی‌ها و خودرویی‌ها

کدخبر: ۴۸۳۹۰۹
اقتصادنیوز: آخرین روز کاری سال 1400 بورس تهران با رشد شاخص‌های بازار سهام و سبزپوشی 82 درصد از نمادهای بازار همراه بود. امروز شاخص هم وزن بیشترین رشد در 33 روز کاری اخیر از 9 بهمن ماه به این سو را ثبت کرد.
استقبال سبز بورس از سال 1401 /روز خوب بانکی‌ها و خودرویی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه، بیست و هشتم اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با رشد 22 هزار و 230 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 367 هزار و 248 واحد رسید. این بیشترین رشد شاخص از 15 اسفند ماه به این سو است.

 شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 5 هزار و 472 واحدی در سطح 348 هزار و 270 واحدی ایستاد. شاخص هم وزن بیشترین رشد در 33 روز کاری اخیر از 9 بهمن ماه به این سو را ثبت کرد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 176 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 380 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 524 نماد رشد قیمت داشتند و 114 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 82 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 17 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شستا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «ومعادن»، «غبشهر» و «فپنتا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «صبا»، «بپاس» و «آریا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «تجلی»، «مفاخر» و «پخش» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تجلی، فزر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز بازار

روز شنبه قیمت سهام اغلب نمادهای بازار افزایش یافت اما 4 گروه یکپارچه سبز بودند. تمامی نمادهای گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «مخابرات» افزایش قیمت داشتند و این 4 گروه سبزترین گروه‌های بازار بودند. 

رونق معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 567 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 569 میلیارد تومان بود که 9 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 466 میلیارد تومان رسید که 53 درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید