خلاصه عملکرد بازار سهام یکشنبه 14 فروردین 1401

پیشروی شاخص های بورس تهران

کدخبر: ۴۸۶۲۲۷
اقتصادنیوز: بازار سهام با حرکت روبه جلوی شاخص ها در بورس و فرابورس به کار خود پایان داد.
پیشروی شاخص های بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص ها در بازار سهام  همانطور که انتظار میرفت با حرکت روبه جلویی از نیمه دوم کانال 1.4 میلیون واحد هم عبور کرد. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش 29.8 هزار واحد (2.09 درصد) در عدد 1.461 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن در بورس نیز با 6.8 هزار واحد در نقطه 372.7 هزار واحد ایستاد. فولاد، فملی، تاپیکو، جم، خودرو، وغدیر و فخوز جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در فرابورس نیز شاخص کل با افزایش 315 واحدی در نقطه 19.63 هزار واحد ایستاد. آریا، هرمز، شگویا، زاگرس، فجهان، ومهان و صبا جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند.

حقیقی ها در بورس و فرابورس فعال باقی ماندند

ارزش کل معاملات بازار سهام امروز 5.87 همت بود که سهم ارزش معاملات خُرد 5.87 همت برآورد شد.

البته حقیقی ها در معاملات امروز خود 573.7 میلیارد تومان وارد بازار سهام و 414.1 میلیارد تومان وارد صندوق های با درآمد ثابت کردند. حقیقی ها همچنین در معاملات امروزشان در نقش خریدار ظاهر شدند؛ به طوریکه سرانه خرید معاملات 35.2 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 24.3 میلیون تومان بود. ورودی پول‌ها در بازار سهام از سوی حقیقی ها در طول معاملات امروز هم مستمر و زیاد بود.

حقیقی ها در معاملات امروز در نمادهای خودرو با 88.3 میلیارد تومان، فولاد با 72.3 میلیارد تومان، خساپا با 58.9 میلیارد تومان، فملی با 55.3 میلیارد تومان و گدنا با 49.6 میلیارد تومان بیشترین ورودی پول را داشتند. این در حالی بود که بیشترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام برای وبملت با 19.7 میلیارد تومان، شتران با 14.2 میلیارد تومان، فزر با 9.4 میلیارد تومان و وخاور با 9.3 میلیارد تومان بود.

در سوی دیگر بازار، حقوقی ها نیز در نمادهای وبملت، شستا، فملی، شتران و کسرا بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای خگستر، سایپا، ذوب، خپارس و کرماشا نیز بیشترین موقعیت فروش را ایجاد کردند.

فروشندگان بورس در برابر خریداران بورس کوچک شدند

ارزش اولیه نمادهای دارای صف‌های خرید از 2.5 همت به 1.53 همت رسید. ارزش صف های فروش هم از 19.3 میلیارد تومان به 54.6 میلیارد تومان رسید. قیاس ارزش صف ها نشان میدهد که فروشندگان فاصله بسار زیادی نسبت به خریداران دارند. این در حالی است که تعداد نمادهای دارای صف خرید (202 نماد) بیش از 9 برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (27 نماد) است. امروز همچنین 190 نماد بیش از 2.5 درصد افزایش قیمت و 50 نماد بیش از 2.5 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

بیشترین حجم به شناوری نیز برای نماد گدنا با 40.8 درصد بود.تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک در معاملات امروز با افزایش بازدهی 4.95 درصدی شاهد تشکیل موقعیت ها و سفارش های جدی برای خرید بود.

در بورس و فرابورس کدام نمادها 5 درصد سود دادند

در بورس، نمادهای شیراز و سکرما با 5 درصد بیشترین بازدهی و نماد حفارس با 4.36 درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. همچنین بیشترین حجم معامله برای نمادهای خودرو، خساپا و خپارس، شستا و وبملت به ثبت رسید. بیشترین کاهش ارزش بازار هم در نمادهای تیپیکو، ونوین، حفارس، حتاید، دلر و شفا بود. برترین گروه های صنعت هم برای خودرو، فلزات اساسی، شیمیایی، فرآورده نفتی و بانکها بود.

در فرابورس هم بیشترین افزایش قیمت برای نماد فرابورس با 5 درصد و بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد غپآذر با 4.01 درصد بود.کرمان، تجلی، کارا جزء نمادهایی بود که با بیشترین حجم معاملات روبه رو بود. اتکای، قچار، غصینو، حسینا، پیزد و حآفرین نیز نمادهایی بودند که با بیشترین کاهش ارزش بازار روبه رو بودند.

مهمترین رویدادها درباره معاملات هم این بود که ناظر بازار اعلام کرد: بخشی از معاملات نماد معاملاتی سایپا آذین(خاذین) به تایید ناظر بازار نرسید. 

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید