پیش بینی بورس دوشنبه 15 فروردین 1401

چالش جدید در بورس /حقیقی ها امیدوار شدند

کدخبر: ۴۸۶۲۳۴
اقتصادنیوز: اگرچه همچنان مسیر رشد شاخص ها در بورس و فرابورس مهیاست اما تجربه های قبلی این وضعیت را چالشی می بیند.
چالش جدید در بورس /حقیقی ها امیدوار شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز دوشنبه با تداوم بهبود موقعیت خریداران همراه است. در شرایطی که شاخص های عملکردی بازار سهام در روز یکشنبه نشان می دهد خریداران از برتری واضحی برخوردار بودند اما نمیتوان در خصوص تکرار الگوی رفتاری معامله گران در روز  دوشنبه با قاطعیت صحبت کرد.

شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که ارزش نمادهای دارای صف خرید، شکاف واضح و آشکاری نسبت به نمادهای دارای صف فروش دارد. این در حالی است که فروشندگان چندان در روز یکشنبه فعال ظاهر نشدند. 

نکته مثبت در معاملات بورس و فرابورس

شاخص های عملکردی بازار سهام گواه نکته و اتفاق مثبت دیگری در بازار است که می توان به استمرار حقیقی ها در حضور بازار سهام اشاره کرد. ورودی پول حقیقی ها نشان میدهد آنان نسبت به آینده امیدوارترند و به همین دلیل شاهد ورودی پول هستیم. البته برخی تاکید دارند این ورودی پول ها چون در پیوند با ریسک های سیستماتیک است، می تواند ناپایدار و مقطعی باشد. شرایط اقتصاد ایران گواه این است که معامله گران در تحلیل واقع بینانه تر در شرایط انتظار به سر می برند.

بازار سهام در 6 روز کاری ابتدای سال جاری نشان داد که بیشتر میل به رشد داشته تا بازگشت به محدوده های قبلی. اکنون شاخص کل بورس نیمه دوم کانال 1.4 میلیون واحد را هم عبور داده است و احتمال دارد در روز دوشنبه این مسیر تداوم یابد.

نظرسنجی اقتصادنیوز: توان رشد شاخص بورس کم می شود

تحلیلگران و فعالان بورس در تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز با اشاره به تجربه های قبلی بر این باورند که حرکت شاخص ها در بورس و فرابورس در روز دوکشنبه اگرچه براساس عملکردها احتمالا روبه جلو باقی خواهد ماند اما از توان سمت تقاضا احتمالا کاسته می شود. 

بیشتر پیش بینی ها حاکی از آن بود که در روز دوشنبه مسیر برای رشد همواره است اما ممکن است از توان رشد کاسته شود.

  • 1598357467_bourseforum_ir-sabzbourse
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید