گزارش بازار سهام سه شنبه 16 فروردین 1401

رونق معاملات حقیقی ها در بورس تهران / کدام سهم ها بیشترین بازدهی را داشتند؟

کدخبر: ۴۸۶۷۱۵
اقتصادنیوز: امروز 16 فروردین 1401 شاخص ها در بورس تهران همچنان حرکت روبه جلو را دنبال میکند و این در حالی است که معاملات حقیقی ها هم رونق گرفته است.
رونق معاملات حقیقی ها در بورس تهران / کدام سهم ها بیشترین بازدهی را داشتند؟

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص ها در بورس همان مسیر صعودی را دنبال کردند. اگرچه از توان موتور رشد شاخص ها کاسته شد اما مسیر قبلی تداوم یافت. بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش 2.6 هزار واحد (معادل 0.18 درصد) در نقطه 1.471 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن (بورس) نیز با 2.5 هزار واحد (معادل 0.69 درصد) در نقطه 375.8 هزار واحد ایستاد.

نمادهای شپنا، اخابر، رمپنا و همراه جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل بورس داشتند. ومعادن، شستا و فولاد هم با بیشترین کاهش ارزش بازار در بورس روبه رو بود.

شاخص کل فرابورس با افزایش 91.8 واحد در نقطه 19.78 هزار واحد ایستاد. کگهر، ارفع، ومهان، شراز و غصینو جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورش داشتند. البته آریا و دماوند با بیشترین کاهش ارزش بازار در فرابورس روبه رو بودند.

حقیقی ها در بورس و فرابورس فعال ماندند

ارزش کل معاملات بازار سهام هم 7.77 همت بود و ارزش سهم معاملات خُرد 7.77 همت برآورد شد. اگرچه ارزش معاملات خُرد فعلا مثبت ارزیابی میشود و همین میتواند به ورودی پول ها به بازار کمک کند اما حقیقی ها در معاملات امروز 41.9 میلیارد تومان از بازار سهام و 102.2 میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند. حقیقی ها در معاملات امروز همچنان جایگاه خرید را حفظ کردند؛ به طوریکه سرانه خرید 31.7 میلیون تومان و سرانه فروش 28.2 میلیون تومان برآورد شد.

ارزش صف های خرید نیز از 2.194 همت به 990.9 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 45.8 میلیارد تومان به 56.7 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف خرید (157 نماد) با برتری نسبی نسبت به تعداد نمادهای دارای صف فروش (53 نماد) روبه رو بود. ارزیابی نمادهای دارای صف خرید و صف فروش همچنان نشان از برتری کامل خریداران نسبت به فروشندگان دارد. هر چند که شدت این برتری نسبت به روز کاری ابتدایی هفته کم تر شده است.

تعداد 210 نماد در معاملات امروز بالای 2.5 درصد افزایش قیمت داشتند و تنها 53 نماد بیش از 2.5 درصد کاهش قیمت داشته اند.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها در معاملات امروز برای نماد شپنا با 75 میلیارد تومان، بورس با 17.5 میلیارد تومان، فنفت با 12 میلیارد تومان، کنور با 11 میلیارد توان و شنفت با 10.6 میلیارد تومان بود. بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم در نمادهای ومعادن با 89.6 میلیارد تومان، پالایش با 27.8 میلیارد تومان، شستا با 20.7 میلیارد تومان، تجلی با 18.3 میلیارد تومان و فولاد با 11.8 میلیارد تومان بود.

حقوقی ها در نمادهای فملی، خساپا، خپارس، فولاد و ملت با بیشترین موقعیت های خرید و در نمادهای وبصادر، شپنا، تملت، پارسیان و وپارس با بیشترین موقعیت فروش روبه رو شد.

دو سهمی که در بورس 5 درصد بازدهی داشت

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای نماد یارا با 14.9 درصد بود. صندوق س. آریا د در بازارهای نوین مالی فرابورس شاهد تحرکات مثبت قیمت بود.

در بورس تملت و ولساپا با 5 درصد بازدهی با بیشترین افزایش قیمت و خاهن با 4.63 درصد با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند. بیشترین حجم معاملات برای نمادهای شستا، خودرو، خساپا، وبصادر، شپنا و وتجارت بود. برترین گروه های صنعت برای گروه های خودرو، فرآورده نفتی، فلزات اساسی، بانک ها و شیمیایی بود.

در فرابورس حخزر با 4.98 درصد با بیشترین بازدهی و بالاس با 4.91 درصد بیشترین کاهش قیمت روبه رو داشت. بیشترین حجم معاملات برای نمادهای تجلی، کرمان، کارا، اعتماد و زقیام بود.

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید