رشد ارزش معاملات خرد سهام؛

دومین صعود بزرگ بورس در سال جدید /شستا در صدر

کدخبر: ۴۸۹۵۰۸
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی صعود کرد و دومین رشد بزرگ در سال 1401 را ثبت کرد. گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی سبزترین گروه بازار بود و شستا بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشت.
دومین صعود بزرگ بورس در سال جدید /شستا در صدر

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه، بیست و نهم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران دومین صعود بزرگ در سال جدید را ثبت کرد و با صعود 26 هزار و 654 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 501 هزار و 712 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 6 هزار و 782 واحدی در سطح 397 هزار و 769 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 311 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 704 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 441 نماد رشد قیمت داشتند و 216 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 68 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 31 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

نمادهای «شستا»، «پارسان» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «اپال»، «پاکشو» و «وبهمن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «شگویا» و «بپاس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «قچار» و «کگهر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، قچار و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه سبز بازار 

امروز قیمت سهام تمام نمادهای «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و سبزترین گروه بازار بود. شستا، وبانک، وصندوق، وغدیر و وامید از نمادهای این گروه هستند. 

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 324 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 6 ماه اخیر است. بیشترین ارزش معاملات بازار سهام به نمادهای شستا، خساپا و شتران اختصاص داشت و نمادهای پالایش، شستا و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات خرد را در روز دوشنبه داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید