سهم‌های مؤثر در افت شاخص کل؛

تعدیل شاخص بورس در آخرین روز کاری بازار سهام +اینفو

کدخبر: ۴۹۱۵۱۲
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص بورس تهران افت کمی داشت و ارزش معاملات اوراق بدهی -نسبت به دیروز- افزایش 25 برابری داشت.
تعدیل شاخص بورس در آخرین روز کاری بازار سهام +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه، هفتم اردیبهشت 1401، شاخص کل بورس تهران با ریزش هزار و 434 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 521 هزار و 432 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد هزار و 377 واحدی در سطح 411 هزار و 689 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 15 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 916 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 242 نماد رشد قیمت داشتند و 235 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 51 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 49 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «رمپنا»، «کگل» و «شتران» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا»، «تیپیکو» و «فولاژ» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «غصینو»، «زاگرس» و «وملل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «شگویا» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، توسن و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز و قرمز بازار

در معاملات چهارشنبه، دو گروه «مواد و محصولات دارویی» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» سبزترین گروه‌ها بودند. در سوی دیگر دو گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بیشترین نماد قرمزپوش را داشتند. 

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 936 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 545 میلیارد تومان بود که 35 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. ارزش معاملات اوراق نسبت به روز سه‌شنبه رشد 25 برابری داشته است.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 276 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 81 درصد کاهش یافت و 3.6 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 50 درصد افت کرد و در رقم 234 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد وصنعت (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت) با صف‌ خرید 18 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وصنعت، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و ثرود (شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز 6 نماد صف فروش داشتند. نماد سنیر (شرکت سیمان سفید نیریز) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای بشهاب، ریشمک، لوتوس و ختراک صف فروش را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک