گروه‌های سبز بازار سهام؛

روز شیرین بورس برای قندی‌ها /آسیاتک در صدر

کدخبر: ۴۹۲۲۹۶
اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، قیمت سهام تمامی نمادهای گروه «قند و شکر» افزایش یافت و سبزترین گروه بازار بود. پس از گروه قند و شکر، گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» سبزترین گروه‌ بازار بود.
روز شیرین بورس برای قندی‌ها /آسیاتک در صدر

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه، یازدهم اردیبهشت 1401، شاخص کل بورس تهران با افزایش 3 هزار و 11 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 525 هزار و 450 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 4 هزار و 246 واحدی در سطح 419 هزار و 352 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 35 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 940 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 289 نماد رشد قیمت داشتند و 200 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 59 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 40 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز نمادهای «شبریز»، «وتجارت» و «حکشتی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «فملی»، «نوری» و «فولاد» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «غصینو» و «وملل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «سمگا» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، آریا و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در معاملات یکشنبه، قیمت سهام تمامی نمادهای گروه «قند و شکر» افزایش یافت و سبزترین گروه بازار بود. پس از گروه قند و شکر، گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» سبزترین گروه‌ بازار بود. 

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 178 هزار و 619 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 170 هزار و 842 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 330 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 157 درصدافزایش یافت و 18 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 24 درصد افت کرد و در رقم 532 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف‌ خرید 291 میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای شبریز (شرکت پالایش نفت تبریز) و دجابر (شرکت داروسازی جابربن حیان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز 5 نماد صف فروش داشتند. نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) بیشترین صف فروش را داشت و پس از آن، نمادهای غگلستا، غشصفا، سدشت و نمرینو صف فروش را داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید