تورم چه زمانی به بورس می رسد؟

ورود خریداران بزرگ به بورس /در انتظار سبز شدن بازار

کدخبر: ۴۹۹۷۹۶
معامله گران بورس تهران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می روند که شاخص کل در آخرین روز هفته گذشته با افتی جزئی مواجه شد.
ورود خریداران بزرگ به بورس /در انتظار سبز شدن بازار

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران چهارشنبه هفته گذشته با افت حدود 700 واحدی شاخص کل مواجه شد و در مقابل، شاخص هم وزن 1300 واحد رشد کرد.

چنین اتفاقی معمولا در شرایطی رخ می دهد که استقبال از نمادهای کوچک و متوسط بازار خوب است اما بزرگان و شاخص سازان با فشار فروش مواجه هستند.

بورس تهران البته یک هفته نسبتا پرعرضه را پشت سر گذاشته و حالا در شرایطی که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نسبتا از فشار عرضه ها کم شده بود، چشم انداز بدی ندارد.

چه کسانی مشمول دریافت مرحله سوم سود سهام عدالت می شوند؟

تورم چه زمانی به بورس می رسد؟

فعلا مهم ترین موضوعی که مد نظر فعالان بورس قرار دارد، تورم موجود در کشور است که اثر خود را بر سود صنایع مختلف بورسی نشان داده و این اثرگذاری احتمالا ادامه دار هم خواهد بود. با این حساب افرادی که سهام می خرند، با این استدلال که همه بازارها رشد کرده اند به جز بورس، در انتظار رشدی جدید برای بازار سرمایه هستند.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملات 3948 میلیارد تومان ثبت شد که این رقم نسبت به اکثر روزهای معاملاتی در سال 1400 کمتر است. همین کم شدن ارزش معاملات تبدیل به دغدغه سهامداران شده و تنها نگرانی که بابت آینده بازار سهام دارند، فعلا همین موضوع است.

قیمت سهام جذاب شد

خروج پول حقیقی هم در روز چهارشنبه 222 میلیارد تومان بود اما این رقم چندان زیاد نیست و می تواند بلافاصله تبدیل به ورود پول حقیقی شود، اما به این شرط که نمادها با فشار فروش سنگینی مواجه نباشند و بازار روی خوش خود را به سرمایه گذاران نشان دهد.

برای امروز احتمالا بازاری بهتر از بازار روز چهارشبه را شاهد باشیم و با توجه به پشت سر گذاشتن تعطیلات، احتمالا خریداران بزرگ تری به میدان بیایند. 

هرچند که هنوز نقش فروشندگان در بازار کم نشده و آن ها در هر لحظه می توانند کنترل بازار را در اختیار خود بگیرند. اما به دلیل جذاب بودن قیمت سهام در شرایط فعلی، پیش بینی می شود فروشندگان فعلا تحرکات بزرگ و خاصی نداشته باشند و به خریداران اجازه خودنمایی را بدهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید