گزارش «اقتصادنیوز» از روند خروج پول حقیقی از بازار سهام

یک ماه خروج پول از بورس/ افت شاخص در تیرماه

کدخبر: ۵۰۹۵۶۱
اقتصادنیوز: در 19 روز معاملاتی تیر ماه 1401 در تمامی روزها شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم، مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در تیر ماه 6 هزار و 812 میلیارد تومان بود.
یک ماه خروج پول از بورس/ افت شاخص در تیرماه

به گزارش اقتصادنیوز، پس از آن که در سه ماه ابتدایی سال جاری شاهد خروج سرمایه حقیقی از بورس تهران بودیم، روند خروج پول حقیقی در تیر ماه نیز تداوم داشت. 

در 19 روز معاملاتی تیر ماه در تمامی روزها شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در تیر ماه 6 هزار و 812 میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه 358 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه 376 میلیارد تومان پول حقیقی در خرداد ماه کاهش 5 درصدی را نشان می‌دهد.

توقف روند صعودی خروج پول

در فروردین ماه مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار سهام 439 میلیارد تومان بود. این رقم در یک روند صعودی در اردیبهشت ماه به هزار و 295 میلیارد تومان رسید و در خرداد به 7 هزار و 904 میلیارد تومان صعود کرد. اما در تیرماه این رقم کاهش یافت.

کاهش خروج سرمایه در هفته آخر تیر

در هفته اخیر در مجموع هزار و 145 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 286 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش افت 35 درصد داشته است.  

افت شاخص در اولین ماه تابستان

همسو با خروج سرمایه حقیقی، شاخص بورس نیز در تیر ماه نزول کرد. با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و 471 هزار واحد در آخرین روز کاری تیر، بازدهی بورس در این ماه به منفی 4.4 درصد رسید. شاخص 7 روز صعودی را پشت سر گذاشت و در 12 روز نزول کرد، بدین ترتیب شاخص کل در مجموع 67 هزار و 734 واحد افت کرد.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید