زور خریداران بیشتر شد

بورس در آستانه صعود کوتاه مدت؟ /پیش بینی بازار سهام 23 مهر

کدخبر: ۵۲۷۴۷۳
در شرایط فعلی بورس برای یک حرکت رو به بالا آماده است، اما نقدینگی لازم در بازار وجود ندارد. این رشد دیر یا زود اتفاق می افتد، اما نباید انتظار داشت که بازار حرکت خیلی بزرگی در جهت صعود داشته باشد.
بورس در آستانه صعود کوتاه مدت؟ /پیش بینی بازار سهام 23 مهر

به گزارش اقتصادنیوز، بورس تهران دوباره در شرایط بلاتکلیفی به سر می برد. هفته گذشته شاخص های بورس در برآیند کلی هفته چندان تغییری نداشتند و نوسانات آن ها تقریبا خنثی بود. این موضوع نشان از پایان موقت افت بازار دارد که البته می تواند نقض هم بشود.

اما به طور کلی بازار با توجه به طولانی شدن دوره افت خود، نیازمند یک دوره رشد موقت است. حتی در بدترین سقوط های رخ داده در بازار هم وقتی که دوره افت طولانی می شود، یک دوره رشد اتفاق می افتد. البته این چنین رشدهایی اصولا رشدهای بزرگ و ادامه داری نیستند.

این بار هم درصورت مثبت شدن بازار نمی توان انتظار داشت که شاخص ها رشد چشمگیری داشته باشند و به قله های تاریخی خود بازگردند. به عبارتی رشدهای این چنینی، جزو ذات بازار هستند که در روند نزولی اتفاق می افتند و این بار هم اگر رشدی آغاز شود، دوره آن چندان طولانی نیست.

زور خریداران بیشتر شد

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملات کمتر از دو هزار میلیارد تومانی در بخش معاملات خرد داشت. به عبارتی همچنان وضعیت ارزش معاملات، سیگنال منفی صادر می کند. اما حتی با وجود این رخداد منفی، فروشنده ها چندان قدرتی برای پایین بردن قیمت ها نداشتند.

چهارشنبه هفته گذشته سهامداران حقیقی بیش از 200 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند تا طول دوره خرج پول حقیقی ها به دو هفته متوالی برسد. اما با این حال اتفاق مثبتی که در جریان معاملات رخ داد، قدرت گرفتن خریداران حقیقی بود.

چهارشنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد 1.04 رسید که نشان دهنده افزایش قدرت خریداران در مقابل فروشندگان حقیقی است.

احتمال بازگشایی مثبت شاخص ها

از طرفی تعداد نمادهای منفی در دقایق پایانی معاملات چهارشنبه حدودا 280 نماد بود که در مقابل، حدود 380 نماد مثبت بودند و رشد کردند. این وضعیت نسبتا مثبت، به ابتدای معاملات امروز هم کشیده خواهد شد اما از آنجا که قدرت زیادی در آن نهفته نیست، نمی توان خیلی هم به آن امیدوار بود.

با این وجود برای معاملات امروز، رشد شاخص ها پیش بینی می شود اما با توجه به زیاد شدن نوسان گیران بازار، احتمالا حجم عرضه ها در نیمه دوم زمان معاملات افزایش خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید