خروج پول از بازار سهام ادامه پیدا می کند؟

بورس راهش را پیدا کرد؟ /پیش بینی بازار سهام امروز

کدخبر: ۵۳۲۸۵۱
بورس روند صعودی جدیدی را استارت زده و توجه سرمایه گذاران به این بازار جلب شده است. در این مسیر قطعا میزان عرضه ها کم و زیاد خواهد شد اما جهت بازار رو به بالا خواهد بود.
بورس راهش را پیدا کرد؟ /پیش بینی بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز هم بورس تهران رشد کرد. رشد دیروز البته به میزان رشد روز شنبه نبود. اما بازار همچنان در جهت صعودی حرکت می کند. فعلا در این حد که بازار استارت یک حرکت صعودی را زده، تایید شده اما مشخص نیست این صعود تا چه زمانی ادامه پیدا می کند.

در قدم اول می توان گفت که این صعود، یک گام اصلاحی در جهت نزول کلی بازار است. به عبارتی می توان گفت که روند نزولی بورس که از تابستان 99 آغاز شده هنوز به پایان نرسیده و حرکات صعودی در این مدت، تنها اصلاحاتی رو به بالا بوده اند تا دوباره بازار به روند اصلی خود که نزول است برگردد.

این بار هم می توان همین سناریو را برای بازار متصور بود مگر اینکه در ادامه، اتفاقاتی رخ دهد که بازار را از نظر بنیادی همراهی کند و منجر به رشد ادامه دار بورس شود.

فعلا تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که هدف شاخص کل، جایی حوالی 1.6 میلیون واحد است و از آنجا دوباره عرضه ها شدت می گیرند. اما در حال حاضر باید دید که آیا بازار پتانسیل رسیدن به این عدد را دارد یا نه.

خروج پول از بورس ادامه پیدا می کند؟

در اینکه روند صعودی کوتاه مدت بورس آغاز شده شکی نیست، اما باید رشد معاملات هم در کنار بالا رفتن شاخص ها اتفاق بیفتد. فعلا و در دو روز ابتدایی این هفته، وضعیت از نظر ارزش معاملات خرد بد نبوده است.

گرچه دیروز ارزش معاملات خرد با کاهش نسبت به روز شنبه، از 3600 به 3300 میلیارد تومان افت کرد، اما همچنان می توان گفت که ارزش معاملات در مقایسه با هفته گذشته وضعیت خوبی دارد که البته این وضعیت خوب باید ادامه پیدا کند.

دیروز سهامداران حقیقی حدود 120 میلیارد تومان پول هم از بازار خارج کردند که این برخلاف رویه بازارهای صعودی است. اما فعلا می توان امیدوار بود که در روزهای بعد این خروج پول تکرار نشود و حقیقی ها پول جدید به بازار تزریق کنند.

حجم عرضه ها افزایش می یابد

شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز با اینکه از عدد 1.37 در روز شنبه به عدد 1.2 در روز یکشنبه رسیده، اما همچنان قدرت بیشتر خریداران در مقابل فروشندگان حقیقی را نشان می دهد.

برای امروز احتمالا حجم عرضه ها در بازار بیشتر شود و افرادی که هنوز آغاز روند صعودی را قطعی نمی دانند، دست به شناسایی سود بزنند که این موضوع می تواند فشار فروشی در بازار ایجاد کند، اما در پایان معاملات به احتمال زیاد دوباره شاهد رشد شاخص ها خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید