بررسی معاملات بازار سهام در این هفته

جهش 10 درصدی شاخص کل بورس با ثبت رکوردهای جدید

کدخبر: ۵۴۴۸۶۹
اقتصادنیوز: بازار سهام این هفته یک رشد عالی را ثبت کرد. شاخص ها همگی رشد کردند اما رشد شاخص کل بورس بیشتر از بقیه بود.
جهش 10 درصدی شاخص کل بورس با ثبت رکوردهای جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، این هفته یک هفته عالی برای بورس تهران بود. در 4 روز معاملاتی، رشدی عالی برای تمام شاخص ها ثبت شد که البته رشد شاخص کل بیشتر از سایر شاخص ها بود.

در این هفته شاخص کل بورس حدود 151 هزار واحد رشد کرد که معادل 10.09 درصد است. در آبان ماه هم شاخص کل یک رشد 10 درصدی هفتگی را ثبت کرده بود که آن زمان رشد 10 درصدی شاخص کل در 5 روز معاملاتی ثبت شد. اما حالا با توجه به تعطیلی روز سه شنبه، شاخص کل تنها در 4 روز رشد 10 درصدی داشت.

در این هفته شاخص هم وزن حدود 35 هزار واحد معادل 7.84 درصد رشد کرد و شاخص کل فرابورس 1244 واحد معادل 6.49 درصد بالا رفت.

با توجه به وضعیت شاخص ها می توان گفت که در این هفته نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار وضعیت بهتری داشته اند که البته بخش زیادی از رشد شاخص هم مربوط به معاملات روز چهارشنبه می شود که بسیاری از نمادهای شاخص ساز بازار صف خرید داشتند.

رکورد جدید در ارزش معاملات خرد

با توجه به رشد بازار، طبیعی است که ارزش معاملات خرد هم رشد کرده باشد. این هفته رکوردی قابل توجه در ارزش معاملات خرد ثبت شد.

بالاترین رقم ارزش معاملات خرد از ابتدای سال 1401 تا به حال، در روز چهارشنبه همین هفته ثبت شد. در این روز رقم معاملات خرد به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسید که اختلافی 2-3 هزار میلیارد تومانی با دومین رکورد ارزش معاملات خرد در سال جاری دارد.

در سایر روزهای هفته هم ارزش معاملات خرد خوب بود. طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه این هفته ارزش معاملات خرد به ترتیب 6500، 6800 و 6700 میلیارد تومان بود.

تزریق پول در تمام روزهای هفته

از نظر تزریق پول حقیقی ها به بازار، این هفته یک هفته عالی بود. در تمام 4 روز معاملاتی این هفته، حقیقی ها پول جدید وارد بورس کردند.

روز شنبه 370 میلیارد تومان پول جدید به بازار وارد شد که یکی از بزرگ ترین ارقام ورود پول حقیقی ها طی سال جاری بود. یکشنبه و دوشنبه هم 200 و 180 میلیارد تومان پول جدید به بازار وارد شد که رقم خوبی محسوب می شود.

اما در روز چهارشنبه شدت ورود پول بسیار زیاد شد و در این روز حقیقی ها 860 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار کردند که بزرگ ترین رقم ورود پول حقیقی در سال 1401 محسوب می شود.

کنترل بازار در دست خریداران

در بخش قدرت خریداران حقیقی نیز وضعیت در این هفته عالی بود. روز شنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد 1.36 را ثبت کرد.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه این شاخص اعداد مشابه 1.26 را ثبت کرد و سرانجام در روز چهارشنبه، مثل سایر آیتم ها، این شاخص نیز وضعیتی رویایی پیدا کرد و با ثبت عدد 1.61 ، ثابت شد که خریداران با قدرت تمام کنترل بازار را در اختیار گرفته اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید