پیش بینی بورس فردا 9 اسفند 1401 /درگیری شاخص با مقاومت کلاسیک

کدخبر: ۵۵۸۱۲۷
شاخص با وجود این که در نیمه اول با افت همراه شد بود در نیمه دوم این افت را جبران کرد و خود را در همان نزدیک محدوده یک میلیون و 800 هزار واحدی نگه داشت.
پیش بینی بورس فردا 9 اسفند 1401 /درگیری شاخص با مقاومت کلاسیک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار  بورس تهران  در روز جاری به رقم 6 هزار و 652 همتی رسید و  ارزش معاملات  گروه خودرویی در محدوده هزار و 854 میلیارد تومانی قرار گرفت تا رتبه اول را پس از چند روز دوباره از آن خود کند .  فلزات اساسی  و گروه شیمیایی نیز به ترتیب با 1293 و 976 میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

خبرهای روز 

بازار  بورس  تهران امروز در رفت و برگشت هایی پر نوسانی قرار داشت به طوری که در نیمه اول بازار شاهد افت شاخص تا محدوده های 10 هزار واحدی بودیم، اما این افت در نیمه دوم بازار جبران شد و با رشد حدود 4900 واحدی کار را تمام کرد.

 شاخص هم وزن نیز که دروز گذشته به محدوده مقاومتی 540 هزار واحدی نزدیک شده بود امروز با افت 1900 واحدی واکنش منفی را به این محدوده مقاومتی نشان داد.

محدوده مقاومتی که در مرداد ماه 1399 ایجاد شده بود و بازار پس از آن نتوانست اعداد و ارقام بالاتر را ببیند.

اما عباس عراقچی مشاور وزیر امور خارجه درباره اینکه گفته شده قرار است او به تیم مذاکره کننده اضافه شود یا به این تیم کمک کند، گفت بنده مشاور هستم و هر کمکی لازم باشد، آمادگی دارم. 

عراقچی به شایعات اینطور پایان داد که «من فعلا در تهران هستم و حضور من در ژنو صحت ندارد.»

بازگشت عراقچی موضوعی بود که روز گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و خیلی از فعالان  بازار ارز  و سکه  کاهش قیمت دلار  را ناشی از شایعه حضور عراقچی در تیم مذاکره کننده عنوان کرده بودند.

وزیر امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان، هم در خصوص مذاکره با عربستان گفته است که ایران همواره از گفت‌و‌گو و تعامل با عربستان استقبال کرده و با نقش آفرینی عراق پیشرفت خوبی در پنج دور گفت‌وگوهای قبلی داشتیم و اکنون در حال تنظیم مرحله جدیدی از گفت‌وگوها هستیم.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال عنوان کرده است که با توجه به اینکه قیمت‌گذاری بر عهده سندیکا قرار داده شده و آن‌ها مشاوره‌هایی از کارخانجات قند خواهند گرفت، به طور حتم، قیمت منصفانه‌ای که حاشیه سودی هم برای کارخانجات داشته باشد، در نظر گرفته خواهد شد. به نظر می‌رسد اگر این مصوبه اجرایی شود، سودآوری صنعت را می‌تواند دچار تغییر و تحول کند. تا چندی پیش قیمت گذاری محصولات این گروه در اختیار دولت بود مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد کرده است.

اما با آغاز جلسات دستمزد ۱۴۰۲ نگاه میلیون‌ها کارگر به تصمیمات جلسات این هفته شورای عالی کار است.

این در حالی است که   کاهش ارزش پول ملی  با رشد قیمت دلار، حذف  ارز ترجیحی  و افزایش تورم کالا باعث  کاهش قدرت خرید  جامعه کارگری شده و همین مسئله نگرانی این قشر  را برای دستمزد بیشتر کرده است. نمایندگان کارگری معتقدند امسال سال سختی برای چانه‌زنی مزدی در پیش دارند، چرا که قدرت خرید کارگران با توجه به افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها بسیار کاهش یافته است.

 سایت دولت هم  نوشت که ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تغییر معاون اول رئیس‌جمهور از اساس کذب است و هیچ تصمیمی در دولت در این زمینه وجود ندارد. این در حالی است که خبرهای مبنی بر تغییر در هیأت دولت در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

رئیس سازمان بورس در نشست خبری روز پیش خود گفت که قیمت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها هنوز نهایی نشده است؛ اما قطعاً ۷ هزار تومان نخواهد بود.

سخنگوی وزارت صمت نیز از رایزنی ایران  خودرو  و سایپا در راستای اخذ مجوز برای  صادرات خودرو  به کشور روسیه خبر داد و گفت با مصوبه روز گذشته مجلس خودروسازان می‌توانند محصولات خود را در  بورس کالا  عرضه کنند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران 

شاخص بازار بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد 4900 واحدی به رقم یک میلیون و 809 هزار واحد رسید. ارزش معاملات امروز بازار بورس تهران نیز در رقم 11 هزار و 200 میلیارد تومان ثبت شد. نمادهای  فارس ، تاپیکو ، خودرو و نماد کچاد جزو نمادهای تأثیر گذار مثبت روز جاری محسوب شدند.

شاخص امروز درگیر با مقاومت کلاسیک خط روند کانال صعودی فرضی ایجاد شده در بازه بلند مدت بود. شاخص با وجود این که در نیمه اول با افت همراه شد بود در نیمه دوم این افت را جبران کرد و خود را در همان نزدیک محدوده یک میلیون و 800 هزار واحدی نگه داشت.

نکته‌ای که باز هم این روزها بر سر زبان‌ها افتاده است این است که با وجود رشدهای خوب ایجاده شده در چند روز اخیر، پرتفوی خیلی از اهالی بازار رخ مثبتی ندارد که نشان می‌دهد همچنان شاخص بورس با ایراداتی همراه است. البته سازمان بورس چندی پیش سه شاخص جدید برای  فرابورس  اعلام کرد اما نیاز است تا  شاخص کل  نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

شاخص هم وزن نیز که به سقف تاریخی مرداد ماه سال 1399 رسیده بود امروز با افت حدود 1900 واحدی نشان داد که همچنان این مقاومت می‌تواند قوی عمل کند و اجازه ندهد که شاخص هم وزن اعداد و ارقام بالاتری را ببیند.

کل

هم وزن

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید