حقیقی ها دست از تزریق پول برنمی دارند؟

عروسی در کوچه نمادهای کوچک بورسی!/ پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۷۰۸۲۰
اقتصادنیوز: این روزها با خیال راحت می توان سهامداری کرد. خبری از افت قیمت شدید نیست و اکثر نمادها در مسیر رشد قرار دارند.
عروسی در کوچه نمادهای کوچک بورسی!/ پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، شرایط فعلی بازار سهام دقیقا برعکس شرایط شهریور و مهر سال گذشته است. دقیقا در شهریور و مهر سال گذشته بازار به اشباع فروش رسیده بود اما همچنان قیمت ها پایین می رفتند.

شاید بسیاری از نمادها افت قیمت خود را هم تمام کرده بودند و فقط در یک محدوده در حال درجا زدن بودند، اما همچنان پول حقیقی ها از بازار خارج می شد. ارزش معاملات هم روز به روز کاهش می یافت. دقیقا تمام اتفاقات منفی که منجر به ناامیدی سرمایه گذاران می شد، هر روز در حال تکرار بود.

حالا اما دقیقا وضعیت برعکس شده. بازار روز به روز بالا می رود، ارزش معاملات در سطوح بالایی حفظ شده و حقیقی ها هم هر روز پول جدید وارد بازار می کنند. حتی در روز گذشته که شاخص کل بورس تنها 1300 واحد رشد کرد و عملا تغییر چندانی نداشت، حقیقی ها به صورت فعال در بازار حضور داشتند و دوباره پول جدید به بورس تزریق کردند.

حقیقی ها دست از تزریق پول برنمی دارند

دیروز 670 میلیارد تومان پول جدید توسط سرمایه گذاران حقیقی به بورس تزریق شد که رقم خوبی است. البته نسبت به روزهای شنبه و یکشنبه، رقم تزریق پول بسیار کمتر شده اما نباید فراموش کرد که تا همین 3-4 ماه قبل، تزریق پول 600 میلیارد تومانی به بازار، بسیار امیدوارکننده بود و همین حالا هم این رقم می تواند نشان دهنده امیدواری حقیقی ها به آینده بورس باشد.

ارزش معاملات خرد هم در روز دوشنبه تقریبا به اندازه روز یکشنبه بود و فقط به میزان حدود 80 میلیارد تومان افزایش داشت. تثبیت ارزش معاملات خرد در سطوح 18 هزار میلیارد تومان، نکته مثبت دیگری است که می تواند امیدوارکننده باشد.

ضمن اینکه شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز همچنان بالای عدد یک است و روز گذشته رقم 1.39 را ثبت کرد که عدد خوبی محسوب می شود.

ادامه اصلاح شاخص سازها

با توجه به شرایط فعلی بازار و با در نظر گرفتن این نکته که بورس قبل از آغاز یک روند پرشتاب دیگر باید اصلاح کند، برای بازار امروز می توان افزایش عرضه ها را پیش بینی کرد که البته به دلیل ورود بی وقفه پول جدید به بازار و بالا ماندن سطح ارزش معاملات، انتظار افت زیادی از شاخص ها وجود ندارد.

همچنان انتظار می رود توجه معامله گران حقیقی به نمادهای کوچک بازار باشد و نمادهای شاخص ساز، به اصلاح زمانی و قیمتی خود ادامه دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید