کارنامه معاملات

افزایش سهم اوراق بدهی از معاملات بورس

کدخبر: ۵۷۵۸۴۷
اقتصادنیوز: در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات روزانه اوراق بدهی رشد کرد. علاوه بر این، سهم اوراق از معاملات بازار ثانویه نیز به 66 درصد افزایش یافت.
افزایش سهم اوراق بدهی از معاملات بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در هفته اخیر، به طور میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 42 هزار و 812 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افزایش 6 دهم درصدی داشته است. در هفته اخیر به طور میانگین 66 درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت. 

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از 104 هزار میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات اوراق بدهی در روز ابتدایی هفته 65 درصد از معاملات بازار سهام را شامل می‌شد. روز یکشنبه اوراق 70 درصد از معاملات بازار را داشت و روز دوشنبه 86 درصد از معاملات بازار به اوراق اختصاص داشت. روز سه‌شنبه با رقم 23 هزار و 870 میلیارد تومانی سهم اوراق به 55 درصد رسید و روز چهارشنبه نیز با رقم 19 هزار و 372 میلیارد تومان سهم اوراق 56 درصد بود.

از سوی دیگر، در هفته اخیر شاهد کاهش ارزش معاملات خرد سهام بودیم، میانگین روزانه ارزش معاملات خرد 12 هزار و 607 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت 12 درصدی داشت.


همچنین ببینید؛

ترکیب اوراق مختلف در بازار بدهی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید