گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سهام؛

فرار 2 هزار و 541 میلیارد تومانی سهامداران

کدخبر: ۶۰۷۳۶۸
اقتصادنیوز: در مجموع کل هفته 2 هزار و 541 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 508 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 100 درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته‌ اخیر روند خروج سرمایه از بورس تهران تداوم داشت و شاهد خروج پول حقیقی در 4 روز معاملاتی بودیم. در اولین روز هفته هزار و 164 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. رقم خروج پول حقیقی در روز یکشنبه 270 میلیارد تومان و روز دوشنبه 84 میلیارد تومان وارد شد. روز سه‌شنبه نیز رقم پول خروجی 415 میلیون تومان بود. 

در آخرین روز معاملاتی هفته شاهد خروج پول بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 776 میلیارد تومان بود. 

در مجموع کل هفته 2 هزار و 541 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 508 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 100 درصدی داشته است. 

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد معاملاتی وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت. پس از وبملت، نمادهای شستا، شپنا، فملی و فولاد در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای فزر، حفارس، فاذر، بالبر و خودرو بیشترین ورود پول را داشتند. 

روز یکشنبه نیز خساپا، خودرو، فملی، وسدید و بازرگام بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در مقابل بوعلی، فسبزوار، کی بی سی و نیان بیشترین ورود را ثبت کردند.

روز دوشنبه بیشترین خروج سرمایه به نمادهای نیان، خودرو، خساپا و بپاس تعلق داشت. در سوی دیگر، نمادهای شگویا، کماسه، ثپردیس و حفاری بیشترین ورود را داشتند. در روز سه‌شنبه نیز بیشترین خروج به وبملت، خساپا، آریان، شستا و شپنا اختصاص داشت و ثفارس، اخابر، سنیر، ثغرب و ثاخت بیشترین ورود را داشتند. 

در آخرین روز هفته نیز بیشترین خروج متعلق به خساپا، شپنا، وبملت، شستا و آریان بود و در سوی دیگر بالبر، فزر، اخابر، ثاخت و کایزد بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند. 

020810

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید