احتمال تداوم روند صعوی در بورس تهران

چالش تقاضای سهام برای آخرین روز هفته/ پیش‌بینی بازار سهام امروز ۱۵ آذر

کدخبر: ۶۱۴۱۶۶
اقتصادنیوز: بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه نیز شاهد تداوم برتری تقاضا بود اما شدت روزهای ابتدای هفته را نداشت. معاملات روز چهارشنبه بیانگر توان صعودی شاخص کل برای دستیابی به سطح بعدی است.
چالش تقاضای سهام برای آخرین روز هفته/ پیش‌بینی بازار سهام امروز ۱۵ آذر

به گزارش اقتصادنیوز، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 11 هزار و 306 واحد صعود کرد و به رقم 2 میلیون و 176 هزار و 536 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 6 هزار و 172 واحد بالا آمد و در رقم 747 هزار و 562  واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 157 واحد رشد کرد و به رقم 26 هزار و 214 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 775 واحدی داشت و به سطح 134 هزار و 387 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 55 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 45 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو)، شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) و شرکت صنایع شیمیایی فارس (شفارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زماهان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ثنوسا (شرکت نوسازی و ساختمان تهران)، خاذین (شرکت سایپا آذین) و سدشت (شرکت سیمان دشتستان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت فروسیلیسیم خمین (فروسیل) و شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان (زفجر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 66 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 51 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 313 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 11 درصدی به 265 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس چهارشنبه

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز شاخص‌‌های بورس برای هشتمین روز کاری صعود کردند.

شاخص با جلوداری نمادهای فارس، خودرو، حکشتی، وصندوق و میدکو رشد کرد. همچنین دیروز برای پنجمین روز پول حقیقی به بورس وارد شد که رقم آن 98 میلیارد تومان بود. نمادهای زاگرس، آسیاتک، حگهر، ثشاهد، شتران، حکشتی، تایرا، شفارس، فرود و خبنیان بیشترین ورود سرمایه بازار را داشتند.

با آنکه دیروز نرخ رشد شاخص‌ها کمتر از روزهای پیشین بود اما شاهد مازاد تقاضا در بازار بودیم. تعداد و ارزش صف‌های خرید بیشتر از صف‌های فروش بود. بنابراین انتظار می‌رود این مازاد تقاضا به معاملات امروز سرریز کند و شاهد تداوم رشد بازار در آخرین روز معاملاتی هفته باشیم. اما در عین حال تجربه نشان می‌دهد که اغلب در روزهای چهارشنبه میل به عرضه افزایش می‌یابد. ناظران علت آن را ریسک‌های سیاسی و احتمال انتشار اخبار منفی در روزهای تعطیل آخر هفته می‌دانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید