گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

بورس یک گام عقب نشست/ رکود نسبی در معاملات سهام

کدخبر: ۶۱۹۱۰۲
اقتصادنیوز: در روزی که شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند، معاملات سهام نیز افت کرد.
بورس یک گام عقب نشست/ رکود نسبی در معاملات سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه دهم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 6 هزار و 598 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 176 هزار و 119 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش هزار و 319 واحدی در رقم 758 هزار و 325 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 67 واحدی به رقم 26 هزار و 413 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 3 واحد به سطح 139 هزار و 268 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و کگل نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل البرز، خودرو و کاما از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، خاور و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای ساوه، مادیرا و ثپردیس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خزامیا بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و خنصیر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز ثپردیس، کرمان و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 18 هزار و 406 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 10 هزار و 665 میلیارد تومان بود که 58 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 16 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 310 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 54 نماد صف خرید داشتند و 37 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 401 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 3 درصدی به 294 میلیارد تومان رسید.

021010

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید