دپوی ۱۷ تن ماده اولیه داروی کرونا در گمرک

کدخبر: ۴۳۳۵۱۳
طبق اطلاعات و آمار کلی اعلام شده از سوی شرکت انبار‌های عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۷ تن و ۸۰۰ کیلوگرم مواد اولیه داروی کرونا درانبار‌های این شرکت دپو شده است.
دپوی ۱۷ تن ماده اولیه داروی کرونا در گمرک

به گزارش اقتصادنیوز ، موضوع جدی و داغ این روزهای بازار دارو، دپو شدن برخی از مواد اولیه تولید داروهای کرونایی در کشور است،  در پی بررسی دلایل دپو شدن اقلام دارویی در گمرکات، اسنادی به دست باشگاه خبرنگاران جوان رسیده است که میزان داروهای دپو شده در انبار عمومی گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) را مشخص می کند.

طبق اطلاعات و  آمار کلی اعلام شده از سوی شرکت انبار‌های عمومی فرودگاه امام خمینی (ره)  بیش از ۴ تن مواد اولیه داروی فاو پیر اویر؛ ۸۰۰ کیلو گرم مواد اولیه بتاد کس؛ بیش از ۱۳ تن داروی رمد سیویر در سردخانه‌های مربوط دپو شده است.

گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، ظرف روز گذشته، نسبت به ترخیص تمام مواد اولیه دارویی مرتبط با کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تنظیم صورتجلسه اقدام و پیگیری‌های بعد از ترخیص را جهت ادامه تشریفات گمرکی معمول شود.

همچنین وزارت بهداشت به قید فوریت، مستند نسبت به اعلام نظر در خصوص ترخیص یا عدم ترخیص محموله ۲۰۰ هزار بسته‌ای داروی Remdesivir Injection (۱۰۰ mg،  با عنایت به اظهارات مدیر عامل شرکت مبنی بر ترخیص و توزیع چند محموله قبلی از این دارو در کشور با مجوز ترخیص وزارت بهداشت و نیز مواد اولیه داروی فاموتیدین اعلام نظر کند.

دارو گمرک

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید