5 توصیه برای کارآفرینان با سرمایه شخصی

کدخبر: ۴۳۳۸۶۲
ستارتاپ زدن یعنی یک کسب وکار را ایجاد کنید و آن را بدون دریافت حتی کوچکترین کمکی از صندوق ها، یا سرمایه گذاران خارج از مجموعه، توسعه دهید.
5 توصیه برای کارآفرینان با سرمایه شخصی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ وارون شارما، کارآفرین و مشاور استارتاپ ها در سایت کارآفرین از نکاتی درباره استارتاپ زدن با سرمایه شخصی گفته است.

استارتاپی زدن یعنی با سرمایه شخصی و درآمدی که از کسب وکار به دست می آورید، عمل کنید و رشد کنید. وارون شارما، کارآفرین و مشاور استارتاپ ها در سایت کارآفرین می نویسد:  ما «لومیر گورمت فروت» را به عنوان یک شرکت متکی به سرمایه شخصی و درآمد شرکت ایجاد کردیم و این واقعا سخت بود. اما به نظر من ارزشش را داشت. استارتاپ زدن به این شیوه، نوعی چالش برای تمرکز گسترده بر نقشه کسب وکار است و اینکه شما برای افزایش سریع درآمد تلاش کنید. یکی از مهم ترین عوامل رشد استارتاپ هایی از این جنس، داشتن برنامه ای است که خیلی سریع شما را به درآمد برساند. بدون درآمد، شرکت های متکی به سرمایه شخصی پیش از ایجاد هر نوع کششی در کار، همه ذخایر خود را از بین می برند. بنابراین، مهم است که بر کسب سریع درآمد تمرکز کنید. اینجا چند نکته وجود دارد که دانستن آن  پیش از استارتاپ زدن، با اتکا به سرمایه شخصی، ضروری است.

در نظر گرفتن چرخه منفی تبدیل نقدینگی

من پیش از شروع کسب وکارم  چیزی در این باره نمی دانستم اما به محض اینکه آن را یاد گرفتم، برای اجتناب از هر مشکل مالی، آن را سرلوحه کارم قرار دادم.  چرخه منفی نقدینگی به این معناست که شما، برای پرداخت پول به تامین کنندگان، به زمان بیشتری نسبت به فروش کالا و جمع کردن پول از فروش نیاز دارید. این یعنی تامین کنندگان و فروش، از نظر مالی برای پیشرفت کار شما کافی اند. بنابراین، بدون نیاز به نقدینگی دیگری، می توانید رشد کنید. اگر می توانید از مشتریان پول بگیرید، به حفظ موجودی دقت کنید و محصول را به طور مستقیم بفروشید. به این ترتیب می توانید به عنوان یک کسب وکار متکی به سرمایه شخصی، به کار خود ادامه دهید.

هرگز خارج از هدف خرج نکنید

وقتی مشغول پول خرج کردن اید، از خودتان بپرسید واقعا باید این پول را بدهم؟ این چه اثری روی کسب و کارم دارد؟ پول را جایی خرج کنید که تفاوت های بزرگی در کسب وکار شما ایجاد می کند. در مورد چیزهایی اساسی و مشتریان پول خرج کنید. یک استارتاپ زمانی رشد می کند که به مشتریان بیشتری دست پیدا کند. همیشه روی جنبه هایی از کشب وکار هزینه کنید که می دانید بازگشتی در آن در کار است و باعث می شود مشتریان در طولانی مدت به رضایت بیشتری برسند.

جزییات را نادیده نگیرید

به عنوان استارتاپی که هزینه هایش را از جیب خودتان پرداخت کردید، همه پرداخت های خروجی را رصد کنید. ابزارها و نرم افزارهای بسیاری وجود دارد که به رصد پرداخت ها و محاسبه مخارج کمک می کند. هر جایی که می بینید، می توانید با قطع هزینه هایش پول بیشتری ذخیره کنید را خیلی زود مدیریت کنید. این خیلی مهم است، اگر این کار را نکنید برای مدت ها از ذخایر شرکت هزینه می کنید بدون اینکه به فایده ای برسید. برای استارتاپی که متکی به سرمایه شخصی است،  چنین روندهایی در هزینه دشوار است.

شرکت کوچک، برکت دارد

در ایجاد کسب وکارهای کوچک در مقایسه با شرکت های بزرگ مزیت های بسیاری وجود دارد. برای مثال در کسب وکارهای کوچک ایجاد روابط با مشتریان آسان تر است ،چرا که می توانید بدون اتکا به اسناد و معاملات با آن ها، حرف بزنید. بازخوردها خیلی زود شنیده می شود و می توانید خیلی زود براساس آن عمل کنید. ارتباطات صمیمانه در گروه کسب وکارهای کوچک به سرعت شکل می گیرد و تصمیم گیری کردن اپآسان تر و سریع تر است. از امتیاز ایجاد کسب وکارهای کوچک غافل نشوید و آن را به طور منطقی رشد دهید و هر تکه از پازل آن را به آسانی کنترل کنید.

جسور بمانید

اینکه استارتاپ شما متکی به سرمایه شخصی شماست، دلیل این نیست که قرار است همه چیز آسان تر از مدل های دیگر پیش برود. از محدوده امن خود خارج شوید و مشتریانی که برای رسیدن به آن ها هدفگذاری کردید را پیدا کنید. اگر هدف شما رسیدن به ده هزار مشتری است، بر صد، سپس بر هزار، بعد بر پنج هزار و پس از آن بر ده هزار مشتری تمرکز کنید. هرکاری که از دستتان بر می آید، برای برقراری ارتباط مفید و قابل اعتماد با مشتریان انجام دهید. با هر مشتری ِبالقوه حرف بزنید. شاید در آینده این روابط بالقوه به شما کمک کرد. هدفگذاری کنید. کار کنید و جسور بمانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید