سرعت گیری بازگشت ارز حاصل از صادرات با اجرای 3 روش جدید

کدخبر: ۴۸۵۲۳۳
نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات با ایجاد تنوع در روش های بازگشت ارز و استفاده از روش های «واردات در مقابل صادرات»، «واردات در برابر صادرات غیر»، «نظم بخشیدن به تهاتر» و انجام ۱۲۰۰تهاتر در ۴ماه گذشته سرعت گرفت.
سرعت گیری بازگشت ارز حاصل از صادرات با اجرای 3 روش جدید

به گزارش اقتصادنیوز؛ علیرضا پیمان‌پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر اعلام کرد که نرخ بازگشت ارز به کشور در سالهای 1399 و 1400 با ایجاد تنوع در روش های بازگشت به 85 درصد رسید.

پیمان‌پاک همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی ما‌ه‌های گذشته برای افزایش صادرات گفت: مانع‌زدایی از روند صادرات و توسعه تجارت خارجی، حذف قوائد غلط مثل پیمان‌سپاری ارزی و معرفی صادرکنندگان به تعزیرات، قضایی کردن پرونده‌ها، حذف قوانین مزاحم و مخل صادرات، حذف بخشی‌نگری و کاهش تبعات آن، هماهنگ کردن سیاست‌های ارزی و تجاری، ایجاد کارگروه‌های تخصصی کارشناسی در وزارت صمت و بانک مرکزی از جمله مواردی بود که در دستور کار دولت سیزدهم در بخش تجارت خارجی قرار گرفت و از جمله نتایج آن تسهیل بازگشت ارز و‌ افزایش میزان بازگشت ارز به کشور بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و تجارت ایران، پیمان‌پاک همچنین با اشاره به حل مسائل مربوط‌ بدهی‌های ارزی گذشته که از سال 97 باقی مانده بود، گفت: این مهم نیز در کمیته ماده 2تعیین تکلیف شد و‌ بخش عمده مشکل صادرکنندگان در این زمینه حل شد.

پیمان‌پاک افزود: یکی از مواردی که در سال 1401 تعیین تکلیف خواهد شد، شیوه واردات کالا بر اساس ارز اشخاص و بدون انتقال ارز است.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ضرورت توسعه صادرات به کشورهای همسایه و مکمل بودن اقتصاد و تجارت کشور با بسیاری از کشورهای همسایه و فرصت‌ها و مزیت‌های موجود گفت: رویکرد دولت سیزدهم توسعه تجارت با کشورهای همسایه و انعقاد پیمان‌های تجاری در منطقه است و پیمان تجارت آزاد با اوراسیا از مواردی است که به جد و به صورت فشرده دنبال می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید