تولیدات بی‌کیفیت، پای خودروسازان خارجی را به کشور باز کرد

کدخبر: ۳۷۶۲۹۹
رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد، تولیدات بی‌کیفیت داخلی سبب ورود خودروسازان خارجی به کشورمان شده به همین دلیل در اجرای خودروی مدرن و اقتصادی باید نگاه ویژه‌ای به کیفیت شود.
تولیدات بی‌کیفیت، پای خودروسازان خارجی را به کشور باز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا؛ علی آقامحمدی  در نشست مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر صنعت درباره بررسی طرح تولید خودروهایی مدرن و اقتصادی، افزود: برای تولید خودروهای ارزان و به روز باید همه دستگاه‌های مرتبط تعامل داشته باشند و مشکلات پیش پای خودروسازان در این طرح برداشته شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی به منظوراجرای این طرح اضافه کرد: خودروسازان دولتی و بخش خصوصی باید در کنار هم این طرح را پیش ببرند.

برابری با قیمت‌های جهانی در تولید خودرو

رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: برابری با قیمت‌های جهانی نیز نکته حائز اهمیتی است که سبب ورود خودروهای تولیدی کشورمان به بازارهای رقابتی جهان خواهد شد.

به گفته آقامحمدی، توجه به استانداردهای نوین و روز جهان در تولید خودروها و پلتفرم‌های ایجاد شده بسیار مهم است و نگاه مردمی و اقتصادی به تولید خودروهای روز سبب استقبال طیف گسترده‌ای از مردم از خودروهای داخلی خواهد شد.

طراحی خودرو مدرن و ارزان قیمت

در این جلسه معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز با اشاره به اینکه به دنبال طراحی خودروهای مدرن و ارزان قیمت با استفاده از ظرفیت های داخلی کشورمان هستیم عنوان کرد: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین لحاظ در طرح تولید خودروی ارزان قیمت و مدرن بر روی طراحی داخلی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم.

 سورنا ستاری با اعلام اینکه اگر طراحی دست خودمان باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: از کپی کاری در حوزه خودرو و مونتاژ باید بیرون بیاییم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.

هوشمند سازی در صنعت خودرو را دنبال می‌کنیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمند سازی است، بیان کرد: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم را نیز در دستور کار داریم.

 در این جلسه با حضور علیرضا رزم حسینی«وزیر صنعت، معدن و تجارت» و علی آقا محمدی«رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام»، طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی از سوی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با ورود به عمق داخلی سازی بیشتر، توجه به تاب آوری و پلتفرم های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشورمان(ایران خودرو و سایپا) و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید