بالاترین و پایین ترین رشد قیمت وارداتی ها؛

قیمت 5 خودرو پرطرفدار خارجی در ابتدای 1400

کدخبر: ۴۰۰۱۵۶
بازار خودروهای وارداتی پرطرفدار در آخرین فصل سال 99 رصد شد. از میان 5 خودرو پر طرفدار در بازار قیمت 4 خودرو در ابتدای 1400 افزایشی بود و تنها قیمت یک خودرو کاهش داشت.
قیمت 5 خودرو پرطرفدار خارجی در ابتدای 1400

اقتصادنیوز؛ ارزیابی بازار خودروهای وارداتی در زمستان سال 99 نشان دهنده آن است که با پایان انتخابات آمریکا و زمزمه های بهبود مناسبات سیاسی که همگی ناشی از خوش بینی به تحولات سیاسی بود، موجب شد تا بازار خودروهای وارداتی افت قیمت را تجربه کنند.

هرچند روند بازار این خودروها از کاهشی شدن قیمت ها حکایت داشت، اما با نگاه کلی به بازار خودروهای وارداتی می توان این افت را به اصلاح قیمت در این بازار نسبت داد. چرا که با افزایش ناگهانی قیمت دلار در بازار جهش قیمت خودروهای وارداتی نیز زده شد و با افت قیمت دلار روند افزایش قیمت ابتدا متوقف و در ادامه قیمت خودروهای وارداتی تعدیل شد.

در اکوایران ببینید: صنعت خودرو، تحریم و سومدیریت

از سوی دیگر زمزمه های آزاد شدن واردات خودرو نیز بر این افت قیمت دامن زد، هر چند این زمزمه ها چندان دوام نیاورد و بهارستان نشین ها با آن مخالفت کردند.

رد طرح آزاد شدن واردات خودرو از یک سو و نوسان در بازار ارز بخصوص دلار موجب شد تا افت قیمت چندان دوام نیاورد و به مرور شاهد بازگشت هر چند اندک قیمت خودروهای وارداتی در بازار هفته های اخیر باشیم.

قیمت خودرو در بازار وارداتی ها

ارزیابی بازار خودروهای وارداتی پرطرفدار نشان دهنده آن است که از میان خودروهای «آزرا 2019»، «رنو تالیسمان 2018»، «النترا 2018 »، «میتسوبیشی اوتلندر 2018» و « توسان ix35 2017»  بیشترین رشد قیمت به «توسان ix35 مدل 2017» اختصاص یافته است. این خودرو براساس ارزیابی های صورت گرفته در فصل زمستان رشدی 11.25 درصدی را تجربه کرد و رکورد رشد قیمت را در میان خودروهای وارداتی پرطرفدار در زمستان به خود اختصاص داد. ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد این خودرو در هفته های آخر اسفند ماه با قیمت یک میلیارد و 780 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. 

اما در میان خودروهای وارداتی «رنوتالیسمان» که ار زمان ورود به کشور با اقبالی خوبی روبرو شد فصل زمستان را با افت قیمت به پایان رساند. براساس رصد بازار خودروهای وارداتی این خودرو در دوره زمانی مورد بررسی افتی 2.8 درصدی را در زمستات ثبت کرد و در بازار با قیمت یک میلیارد و 700 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

براساس ارزیابی بازار خودروهای وارداتی «آزرا مدل 2019» که از آن می توان به تازه وارد بازار خوروهای وارداتی یاد کرد، زمستان 99 را با قیمت دو میلیارد و 400 میلیون تومان به پایان رساند و رشد  4.3 درصدی را در زمستان ثبت کرد.  

پرونده قیمت النترا یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار در بازار نیز در آخرین فصل زمستان با قیمت یک میلیارد و 140 میلیون تومان بسته شد و این خودرو رشدی 1.1 درصدی را نسبت به کل زمستان تجربه کرد.

اما میتسوبیشی اوتلندر خودروهای شاسی بلند جدید که از زمان ورود به بازار توانست نظر خریداران را به خود جلب کند، در هفته های آخر زمستان 99 با قیمت یک میلیارد و 800 میلیون معامله شد و رشد  5.8 درصد را نسبت به کل فصل زمستان را از آن خود کرد.    

2 (30)

 

  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید