رصد بازار خودروهای داخلی؛

حرکت بازار ارز و خودرو در یک مسیر + جدول

کدخبر: ۴۲۳۵۸۵
اقتصادنیوز: عدم تغییر قیمت دلار در اولین روز هفته جاری موجب شد تا قیمت خودرو نیز در بازار شکل ثابت به خود گیرد و بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شود.
حرکت بازار ارز و خودرو در یک مسیر + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ خودروهای پرطرفدار ایران خودرو امروز در حالی بدون تغییر در بازار عرضه شدند که هفته گذشته ایران خودرویی ها بازار را با رشد قیمت پشت سرگذاشتند. اما با شروع هفته و با توجه به ثبات قیمت بازار دلار قیمت خودرو نیز عقب نشست و بدون تغییر در بازار عرضه شد.

هرچند برخی از فعالان بازار خودرو عدم تغییر نرخ دلار را یکی از دلایل ایجاد ثبات در بازار خودرو می دانند، اما برخی دیگر معتقدند عوامل دیگری مانند انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات هسته ای و تعیین کابینه دولت سیزدهم در حال حاضر بیش از نوسان دلار بر بازار خودرو اثرگذار بوده است.   

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX» ، «سمند LX با موتور EF7» و «سمند سورن» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو «سمند LX با موتور EF7»  امروز در بازار به 232 میلیون تومان رسید. افزایش قیمت «سمند LX» نیز امروز در بازار به 204 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که  «سمند سورن»  نیز امروز بدون تغییر قیمت آن به  243 میلیون تومان رسیده است.

از سوی دیگر  با توجه به ارزیابی بازار خودرو می‌توان گفت در میان خانواده محصولات پژو 206 نیز امروز «پژو 206 تیپ 2» نیز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شد و  قیمت  آن به 214 میلیون تومان رسید.  اما «پژو 206 تیپ 5» نیز بدون تغییر در بازار 261 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «206 صندوقدار» نیز بدون تغییر در بازار 247 میلیون تومان عرضه شد.

12 ایران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۸ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید