رصد بازار خودروهای داخلی؛

شاهین در بازار قیمت خورد + جدول

کدخبر: ۴۲۷۱۱۱
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز بازار محصولات سایپا رشد قیمت 500 هزار تا یک میلیونی قیمت را تجربه کردند.
شاهین در بازار قیمت خورد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رشد قیمت محصولات سایپا در بازار امروز در حالی رقم خورد که سایپایی ها روز گذشته بدون تغییر و با افت قیمت در بازار عرضه شدند. به گفته فعالان بازار خودرو زمزمه های اعلام شده در خصوص تعطیلی سراسری در تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا از هفته آینده بازار با سردرگمی بسیاری روبرو است و این امر موجب شده تا قیمت ها نوسان بسیاری داشته باشد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در دومین روز هفته جاری بازار سایپایی ها  رشد قیمت «کوییک معمولی» و «تیبا صندوقدار» را تجربه کرد و سایر محصولات سایپا نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. 

صعودی شدن محصولات سایپا در بازار در حالی شکل گرفت که امروز دلار نیز در بازارشکل صعودی به خود گرفته بود، اما دلیل نوسان قیمت از سوی فعالان بازار خودرو تعطیلی نمایشگاه ها و مراکز شماره گذاری عنوان می شود. دو هفته گذشته نمایشگاههای خودرو به دلیل شیوع کرونا به صورت رسمی تعطیل اعلام شدند، هرچند این تعطیلی بیش از آنکه رسمی باشد اسمی است و مشاهدات بازار نشان از آن دارد که نمایشگاه داران چندان به آن توجهی نمی کنند. 

از سوی دیگر زمزمه های که در خصوص تعطیلی سراسر تهران در هفته گذشته به گوش می رسید نیز در بازار اثرگذار بوده است.

البته با وجود بی توجهی نمایشگاه داران به تعطیلی رسمی  مراکز شماره گذاری در حاضر به طور کامل تعطیل هستند و در صورتی که  معامله ای هم در بازار صورت گیرد امکان شماره گذاری وجود ندارد به همین دلیل در حال حاضر بازار در حالت سکون بسر می برد.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز رشدی یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 157 میلیون تومان رسید، رشد قیمت «تیبا صندوقدار» نیز در بازار امروز 500 هزار تومان ثبت شده و قیمت آن به 134 میلیون و 500 هزار تومان رسید.  

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «تیبا2» معمولی امروز بدون تغییر در بازار 140 میلیون تومان قیمت خورد. «کوییک R» نیز که روز گذشته افت قیمت در بازار داشت امروز بدون تغییر و با قیمت 161 میلیون تومان عرضه شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 27

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید