رصد بازار خودروهای کارکرده؛

قیمت « ولوو C70 » کارکرده در بازار + اینفو

کدخبر: ۴۲۸۵۸۱
​ولوو در رده خودروهایی است که با شنیدن نام آن خودروهای سنگین در ذهن مخاطب تداعی می شود، اما این شرکت در کنار خودروهای سنگین چندسالی است که تولید خودروهای سواری را نیز در دستور کار قرار داده است.
قیمت « ولوو  C70 » کارکرده در بازار + اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ؛ یکی از این خودروها سواری ولوو  C70 است که در خانواده‌ کروک‌ها جای گرفته و به شدت جذاب و شیک است. ولوو C70 از سال 2006 تا 2013 و با دو نوع موتور دیزل و بنزینی در سوئد تولید شده است. با وجود مدل‌ها و تیپ‌های متنوع صرفا مدل T5 بنزینی و کروک آن در ایران اجازه ورود و ترخیص یافت.

این خودرو دارای سقف کروکی سه تکه است که با فشار یک دکمه در عرض سی ثانیه از حالت کوپه به کروک تبدیل می‌شود که البته در این حالت خودرو باید ساکن باشد. تعدادی از تغییرات اخیر باعث می‌شود C70 ولوو واقعا نگاه‌ها را به خود جلب کند که عمدتا به دلیل تغییرات اساسی بیرونی آن است.

این خودرو مجهز به موتور 5 سیلندر همراه توربوشارژ و با حجم 2500 سی‌سی بوده که قادر به تولید 230 اسب بخار توان در 5000 دور بر دقیقه و 320 نیوتن‌متر گشتاور 1500 دور بر دقیقه است. انتقال توان از موتور به چرخ‎‌های جلو از طریق گیربکس 5 دنده اتوماتیک صورت می‌پذیرد. ولوو C70 در نوع خود، خودرویی سریع و چالاک است به طوریکه شتاب صفر تا 100 آن 8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 235 کیلومتر بر ساعت است.

مصرف سوخت این خودرو در جاده، شهر و حالت ترکیبی به ترتیب 6.7، 14 و 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است.

خودروهای کروک در زمان چپ شدن می‌توانند برای سرنشینان خودرو بی‌نهایت خطر آفرین باشند ولی این خودرو ولوو با توجه به امکانات ایمنی که دارد می تواند امنیت شرنشینان خود را حفظ نماید. به این منظور این خودرو مجهز به حسگر دَوَران است که به محض آغاز چپ شدن فعال شده و پرده حفاظتی ROPS موجود در درها را فعال می‌نماید و در همین زمان سیستم پیش‌کشنده کمربند ایمنی ، سرنشین را به صندلی متصل کرده و میله‌های فولادی متراکم عقب خودرو از سرِ سرنشینان در هنگام چپ شدن محافظت می‌کند. دو ستون جلویی در دو طرف شیشه جلو با تکنولوژی هیدروفرم مانع از خم شدن ستون‌ها در هنگام واژگونی خودرو می‌شود و جان سرنشینان را حفظ خواهد کرد. امکانات ایمنی این خودرو شامل مواردی چون سامانۀ هوشمند اطلاعات راننده (IDIS)، کیسه هوای دو زمانه (جلو، دو طرف راننده و سرنشین)، سیستم ترمز ABS به همراه EBA (کمک ترمز الکترونیکی)، سیستم حفاظتی ضدضربه (WHIPS)، سیستم پیش‌کشنده کمربند ایمنی، سیستم حفاظت در هنگام غلتیدن خودرو (ROPS)، سیستم محافظتی ضربه های کناری (SIPS)، قفل کودک، سیستم هشدار نقاط کور در هنگام رانندگی (BLIS)، محافظ کودک در صندلی عقب (ISO FIX)، پایداری دینامیکی و کنترل کشش (DSTC)، سوئیج خاموش کردن کیسه هوای سرنشین و ... است. این خودرو از طرف وب سایت USnews به امتیاز ده در ایمنی رسیده است و در تست‌های دیگر در کلیه موارد ایمنی بجز دو مورد امتیاز عالی دریافت نموده است.

اقتصادنیوز در گزارشی به برآوردهای قیمتی این خودرو پرداخته است. مدل های معرفی شده  دارای سند دست اول نیستند یا با آسیب دیدگی های در بدنه همراه شده اند. البته تاکید می شود قیمت گذاری خودروهای کارکرده بسیار سلیقه‌ای و براساس نظرفروشنده و خریدار صورت می گیرد، اما برخی مراجع بر مبنای سال تولید، کارکرد ماشین و  نوع رنگ و سطح آسیب دیدگی اقدام به قیمت گذاری این خودروها می‌کنند. این گزارش بازتاب دهنده دیدگاه این مراجع است.

ولوو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید