رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار در انتظار وزیر جدید+جدول

کدخبر: ۴۳۲۴۴۲
سایپایی ها امروز برخلاف ایران خودرویی ها بی توجه به روند افزایشی نرخ دلار در بازار عرضه شدند و در میان محصولات این شرکت تنها «کوییک معمولی» رشد یک میلیونی قیمت داشت.
بازار در انتظار وزیر جدید+جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار پرطرفدارهای سایپا نشان دهنده آن است که سایپایی ها در  انتظار تعیین کابینه جدید هستند، براساس اخبار منتشره قرار بود امروز وضعیت کابینه جدید مشخص شود و وزراء جدید معرفی شوند که این امر به تاخیر افتاد و حال تا فردا باید در انتظار اعلام کابینه جدید بود. به گفته فعالان بازار خودرو دیدگاه وزیر جدید می تواند بر بازار خودرو اثرگذار باشد و آن را به سمت افزایشی و یا کاهشی شدن هدایت کند. این امر موجب شده تا بازار شکل انتظاری به خود گیرد. از سوی دیگر اظهار نظرهای جدید در مورد حواشی  مذاکرات و شنیده های مطرح شده در خصوص احیای برجام نیز موجب شده تا بازار سایپایی ها بیش از پیش انتظاری شوند.

رصد قیمت خودروهای سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR» ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که  قیمت «کوییک معمولی» امروز با افزایش یک میلیونی در بازار به 163 میلیون تومان رسید. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که سایر محصولات سایپا در بازار تغییر قیمت نداشته اند.  

 در این خصوص می توان به «تیبا2» معمولی اشاره کرد، این خودرو بدون تغییر قیمت امروز در بازار 150 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر «کوییکR» هم بدون تغییر در بازار  169 میلیون تومان قیمت خورد.

براساس ارزیابی بازار خودرو  «تیبا صندوقدار» نیز افزایش قیمتی در بازار نداشت و با قیمت 139 میلیون تومان در بازار معامله شد. ساینا نیز بدون رشد با قیمت 150 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 19

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید