رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش 10 میلیونی قیمت پژو در یک روز! + جدول

کدخبر: ۴۳۳۳۴۸
اقتصادنیوز : بازار پرتیراژهای ایران خودرو آخرین هفته مردادماه را با افزایش چشمگیر قیمت آغاز کردند؟
افزایش 10 میلیونی قیمت پژو در یک روز! + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو نشان از آن دارد که ریزنوسان های قیمت خودرو در بازار این روزهای به تکان های شدید افزایش قیمت بدل شده، بطوریکه ایران خودروهایی در اولین روز هفته جاری نسبت به آخرین روز هفته گذشته (تنها در یک روزکاری) رشد 1 تا 10 میلیون تومانی قیمت در بازار را ثبت کرده اند.

به گفته فعالان بازار خودرو، نوسان رو به بالای نرخ دلار این روزها موجب عدم اطمینان میان خریداران و فروشندگان شده، بطوریکه هم خریدار و هم فروشنده در بازار عقب نشینی کرده اند و در بازار رغبتی برای خرید و فروش وجود ندارد. فعالان بازار خودرو بر این نکته  تاکید می کنند که نوسان نرخ دلار موجب شده تا خریدار از ترس خرید گران اقدام به خرید نکند   و فروشنده نیز با حساب سرانگشتی افزایش قیمت روزانه خودرو از عرضه خودرو در بازار خوداری کند. با این شرایط بازار طی روزهای اخیر روز آرام به خود ندیده است.


بیشتر بخوانید: 3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار


تغییرات قیمتی در بازار

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرتیراژهای ایران خودرو در فاصله یک روز کاری رشدی عجیب را ثبت کردند، بطوریکه «پژو 206 تیپ 2» در این مدت افزایشی 10 میلیون تومانی داشته است و سایر محصولات پرتیراژ این شرکت نیز از رشد قیمت بی نصیب نبودند. 

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX » ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو امروز«پژو 206 تیپ 2» رکورددار افزایش قیمت در بازار بوده و تنها در فاصله آخرین روز هفته گذشته تا اولین روز هفته جاری رشدی 10 میلیونی را ثبت کرد و به این طریق در بازار 243 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما پس از «پژو 206 تیپ 2» امروز در بازار بیشترین رشد قیمت به «سمندLX » ،« پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» رسید و هر یک از این خودروها افزایش 3 میلیون تومانی را ثبت کردند. با این شرایط امروز «سمندLX » در بازار 228 میلیون ،« پژو 206 تیپ 5» 278 میلیون و «پژو 206 صندوقدار» نیز در بازار 272 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

از سوی دیگر «سمند سورن» هم با افزایش دو میلیونی قیمت امروز در بازار 260 میلیون تومان عرضه شد و EF7 » و «سمند LX با موتورEF7 » نیز رشدی یک میلیونی را ثبت کرد و در بازار 253 میلیون تومان قیمت خورد.

ایران خودرو 23

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید