رصد بازار خودروهای داخلی؛

گذر «کوییک معمولی» از مرز 170 میلیونی

کدخبر: ۴۳۵۲۸۴
اقتصادنیوز: رصد بازار خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که امروز اول شهریور 1400 با وجود توقف قیمت محصولات این شرکت «کوییک معمولی» با افزایش یک میلیون تومانی در بازار 170 میلیونی شد.
گذر «کوییک معمولی» از مرز 170 میلیونی

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که توقف قیمت در بازار خودرو تنها مشمول پرطرفدارهای سایپا نبوده و پرتیراژهای ایران خودرو هم امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که طی روزهای گذشته نوسان رو به بالای نرخ دلار موجب شده بود تا بازار خودرو همانند سایر بازارهای داریی روند افزایشی داشته باشد، روندی که امروز با توقف قیمت دلار متوقف شد.

هرچند نوسان نرخ دلار بر روند قیمت دلار اثرگذار بوده،اما  این روزها عدم اطمینان از وضعیت بازار میان خریداران و فروشندگان موجب عقب نشینی این دو گروه در بازار شده، بطوریکه در بازار رغبتی برای خرید و فروش وجود ندارد.  


بیشتر بخوانید: ایست دلار؛ ترمز خودرو در بازار 


 وضعیت محصولات سایپا در بازار

ارزیابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است در میان پرتیراژهای سایپا امروز «کوییک معمولی» در بازار پرتیراژها تنها خودرویی است که افزایش قیمت داشته و سایر و محصولات سایپا نیز همانند ایران خودرویی ها بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد. براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «کوییک R » بدون تغییر قیمت در بازار  177 میلیون تومان قیمت خورد.  

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» هم بدون افزایش قیمت در بازار به ترتیب 150 میلیون و 160 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.  «ساینا» هم که روز گذشته رکورد قیمت در بازار را شکسته بود امروز بدون تغییر در بازار 161 میلیون تومان قیمت خورد.  همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 1 شهریور

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید