رصد بازار خودروهای داخلی؛

ساینا 2 میلیون گران شد/رشد قیمت در سایپایی ها + جدول

کدخبر: ۴۳۶۵۰۳
اقتصادنیوز: رصد خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که سایپایی ها نیز همانند ایران خودرویی ها ابتدای هفته را با افزایش یک تا دو میلیون آغاز کردند.
ساینا 2 میلیون گران شد/رشد قیمت در سایپایی ها + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که طی روزهای گذشته نوسان رو به بالای نرخ دلار موجب شده بود تا بازار خودرو همانند سایر بازارهای دارایی روند افزایشی داشته باشد.  روندی که امروز هم ادامه داشت و موجب شد تا اکثر محصولات سایپا رشد قیمت را تجربه کنند.

رشد قیمت پرتیراژهای سایپا امروز همزان شد با رشد نرخ دلار و عبور دلار از کانال 28 هزار تومان، رشدی که موجب شد تا بازار پرتیراژها که اواخر هفته گذشته را با ثبات قیمت به پایان رسانده بودند، امروز رشد قیمت را تجربه کردند.

 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک  R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «کوییک R  » تنها خودرویی است که بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شد و سایر محصولات سایپا در بازار رشد قیمت داشتند، «کوییک R» امروز 177 میلیون تومان قیمت خورد.

اما ارزایابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که «کوییک معمولی» امروز در بازار افزایشی یک میلیونی داشت و با قیمت 171 میلیون قیمت گذاری شد.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» هم هر کدام با افزایش یک میلیون تومانی در بازار قیمت گذاری شدند و قیمت آنها به ترتیب به  151 میلیون و 161 میلیون تومان رسید.  «ساینا» هم رشد دو میلیون تومانی در بازار را تجربه کرد و قیمت آن در بازار به 163 میلیون تومان رسید.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 6

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید