رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت نسبی قیمت‌ها در بازار سایپایی‌ها + جدول

کدخبر: ۴۳۶۹۳۰
اقتصادنیوز: رصد خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که با ریزش قیمت دلار در بازار امروز 8 شهریور 1400 سایپایی ها با افت قیمت در بازار عرضه شدند.
افت نسبی قیمت‌ها در بازار سایپایی‌ها + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ریزش قیمت خودروهای سایپا در حالی رخ داده که ایران خودرویی ها همچنان در برابر افت قیمت مقاومت می کنند، با این حال فعالان بازار خودرو معتقدند که در صورت تداوم ریزش نرخ دلار علاوه بر آنکه سایپایی ها افت بیشتری تجربه خواهند کرد، سدمقاومتی ایران خودرویی ها نیز شکسته خواهد شد.

فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که با ریزش قیمت دلار انتظار برای افت قیمت نیز در بازار بالا رفت، بطوریکه در حال حاضر بازار اصلاح قیمت و فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که فاز بعدی می تواند تغییر رو به پایین قیمت خودرو باشد.

از سوی دیگر اظهارات مطرح شده از سوی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش تیراژ تولید که عقبه آن می تواند افت قیمت باشد نیز موجب شده تا بازار شکل انتظاری به خود گیرد. 

اما در کنار عوامل مذکور می توان به این نکته نیز اشاره کرد که این روزها بازار گوشه چشمی هم به مذاکرات دارد و احتمال از سرگیری مذاکرات نیز می تواند این بازار ناآرام را رام کند.

از سوی دیگر آنچه شاید سردرگمی در بازار موجب شده تا تقاضای مصرفی به دلیل کاهش توان مالی در بازار عقب نشینی کرده و در حال حاضر تقاضای سرمایه ای نقش اثرگذار در بازار دارد.


بیشتر بخوانید: مقاومت ایران خودرویی ها در برابر افت قیمت 


 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

ارزیابی بازار سایپایی ها نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای این شرکت امروز «تیبا صندوقدار»، «تیبا 2» معمولی و «ساینا» در بازار افت یک میلیون تومانی قیمت داشته اند.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز تمام محصولات سایپا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند با این شرایط «کوییک R» امروز 177 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. ارزایابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که «کوییک معمولی» نیز امروز در بازار با قیمت 170 میلیون قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» به ترتیب افت یک میلیونی در بازار داشته اند و به ترتیب در بازار به 150 میلیون و 160 میلیون تومان رسیدند.  «ساینا» با افت یک میلیونی قیمت در بازار امروز 162 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 8

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید