رصد بازار خودروهای داخلی؛

عبور«سمند LX » از مرز 260 میلیون

کدخبر: ۴۴۰۷۷۱
اقتصادنیوز: بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز 24 شهریور 1400 به کدام سمت حرکت کردند؟
عبور«سمند LX » از مرز 260 میلیون

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که با وجود اینکه و با تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو بسیاری تصور می کردند بازار خودروهای پرتیراژ داخلی تحت تاثیر این طرح شکل کاهشی خواهند گرفت، اما رصد بازار خودرو نشان داد که ایران خودرویی ها خلاف تصورات حرکت کردند، بطوریکه امروز قیمت «سمند LX با موتورEF7 » با افزایش یک میلیونی در بازار به 260 میلیون تومان رسید و مابقی خودروهای پرتیراژ ایران خودرو نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

علاوه بر طرح ساماندهی بازار خودرو که امروز در مجلس به تصویب رسید ، نرخ دلار هم برخلاف روز گذشته شکل نزولی به خودرو گرفت و با نوسان در بازار عرضه شد با این حال بازار خودرو بی توجه به این موارد امروز مسیر خود را ادامه داد به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو امروز به تصویب رسیده است باید به بازار مهلت داد تا اثر این طرح در بازار نمایان شود.


بیشتر بخوانید: تاثیر طرح ساماندهی خودرو بر بازار سایپا

بیشتر بخوانید: حاشیه های طرح ساماندهی واردات خودرو


وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  »، «سمند LX با موتورEF7 » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز « پژو 206 تیپ 5» بدون تغییر با قیمت 292 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.  از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که «پژو 206 صندوقدار» نیز امروز تغییر قیمتی نداشت و در بازار 283 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 251 میلیون تومان عرضه شد.

در میان برخی از اعضای خانواده سمند  امروز شاهد رشد یک میلیون تومانی بودیم. بطوریکه «سمند LX با موتورEF7 » در بازار 260 میلیون تومان قیمت گذاری شد « سمند سورن پلاس » نیز در بازار 310 میلیونی شد، با این حال امروز «سمندLX » بدون تغییر 243 میلیون در بازار قیمت خورد.

ایران 24

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید