رصد بازار خودروهای داخلی؛

رکوردزنی افزایش قیمت در بازار خودرو + جدول

کدخبر: ۴۵۳۸۹۰
اقتصادنیوز: ​بازار خودرو در سومین هفته آبان ماه 1400 رکود افزایش قیمت را شکست و با رشد قیمتی تا سقف 6 درصد به استقبال آخرین هفته آبان رفت.
رکوردزنی افزایش قیمت در بازار خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان می دهد که بازار در هفته سپری شده رشد 1 تا 13 میلیون تومانی داشت، رشد قیمتی که با عبور نرخ دلار از مرز 28 هزار تومان در بازار صورت گرفت و موجب شد تا هم راستا با دلار بازار خودرو هم رشد چشمگیر قیمت را تجربه کند.

به گفته فعالان بازار خودرو، نرخ دلار چندی است نوسان دارد و این امر علاوه بر سردرگمی بازارهای سرمایه ای، بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده، بطوریکه بازار خودرو که مدتی بود مسیر خود را از دلار جدا کرده بود مجدد با اثربخشی از قیمت دلار در بازار قیمت گذاری می شود.

عرضه قطره چکانی خودرو در بازار و کاهش خودروی صفر در بازار از عواملی است که فعالان بازار، رشد قیمت خودرو را به آن نسبت می دهند. به گفته فعالان بازار، خودروی صفر در حال حاضر به صورت محدود وارد بازار می شود و بیشتر خودروهای تحویلی نیز در غالب خودروهای که پیش فروش شده اند به خریداران تحویل می شود که این خودروهای نیز تا یکسال امکان عرضه در بازار را ندارند با این شرایط بازار با کمبود جدید خودرو روبرو است؛ هرچند در این میان این نکته نیز قابل ذکر است که تقاضای چندانی نیز در حال حاضر در بازار وجود ندارد. کمبود عرضه در بازار که رشد قیمت خودرو در بازار را به همراه داشت موجب شد تا سه شنبه هفته گذشته مدیرعامل سایپا خبر از فک اسناد خودروهای فاکتور این شرکت دهد. براساس این طرح مشتریان این شرکت که در طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری انتخاب شده اند و خودروهای آنان فاکتور شده است می توانند پس از تسویه حساب نسبت به فک رهن خودروهای خود اقدام کنند.

روند بازار خودرو

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در این هفته خودرو «شاهین» رکورددار افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته بود، شاهین در اولین روز هفته رشد 8 میلیونی قیمت را ثبت کرد و این رشد در آخر هفته به 13 میلیون تومان رسید. «ساینا» دومین خودرویی است که در این هفته رشد  11 میلیون تومان را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد. براساس ارزیابی های صورت گرفته سایر خودروها در هفته سپری شده رشد 1 تا 8 میلیون تومان داشته اند.

نوسان قیمتی خودروهای پرتیراژ داخلی در سومین هفته آبان 6 درصد بوده و در این مدت تنها «دنا پلاس توربو اتوماتیک» بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شد.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در سومین هفته آبان ماه، قیمت تمامی محصولات شرکت سایپا روندی صعودی داشت. بر این اساس «کوییک معمولی» با 3 میلیون تومان افزایش نسبت به هفته قبل 176 میلیون تومانی شد و «کوییکR» هم 8 میلیون تومان افزایش قیمت یافت و با قیمت 185 میلیون تومان به فروش رسید.

خودروی «شاهین» در سومین هفته آبان ماه روزهای پرنوسانی روند رو به رشد به خود گرفت و نسبت به هفته قبل با رشد 13 میلیونی در بازار قیمتگذاری شد. این خودرو در سومین هفته آبان با قیمت 342 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

شاهین 23

 قیمت تبیا در بازار خودرو

در این هفته خانواده تیبا هم رشد قیمت را در پیش گرفتند. «تیبا صندوقدار» هفت میلیون تومان گران شد و به گفته فعالان بازار خودرو در هفته ای که سپری شد 161 میلیون تومان به فروش رسید. «تیبا 2 معمولی» هم افزایش قیمت شش میلیون تومانی را ثبت کرد و 173 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «ساینا» بیشترین افزایش قیمت را در جمع محصولات شرکت سایپا به نام خود کرد و با 11 میلیون تومان افزایش قیمت، 178 میلیون تومانی شد.

تیبا 23

قیمت محصولات پژو در بازار

در مدت زمان مورد بررسی، خانواده 206 هم از رشد قیمت بی نصیب نبودند. ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد در هفته ای که گذشته «پژو 206 تیپ 2» با افزایش دو میلیون تومانی در بازار 252 میلیون تومان معامله شد و «پژو 206 تیپ 5» هم با رشد 3 میلیونی در بازار 297 میلیون تومان به فروش رفت. اما قیمت «206 صندوقدار» در هفته سپری شده و با رشد 1 میلیونی در بازار به 296 میلیون تومان رسید.

پژو 23

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در دومین هفته آبان ماه «سمند LX با موتورEF7» با یک میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به هفته قبل قیمت خود را به 276 میلیون تومان رساند. «سمند سورن» هم در این هفته یک میلیون تومان گران شد و 321 میلیون تومان به فروش رفت.

سمند 23

قیمت سایر پرطرفدارها

«رانا پلاس» افزایش قیمت شش میلیونی را ثبت کرد و 283 میلیون تومان قیمت خورد. «دنا معمولی» هم 4 میلیون تومان گران شد و 336 میلیونی به فروش رفت. این در حالی بود که «دنا پلاس توربو» در سومین هفته آبان ماه بدون تغییر در بازار 470 میلیون تومان قیمت خورد.

رانا 23

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید