رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت پرتیراژهای ایران خودرو در بازار+ جدول

کدخبر: ۴۵۸۳۳۱
اقتصادنیوز: ​رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز 9 آذر 1400 بازار خودرو شکل نزولی به خود گرفت و غالب خودروهای پرتیراژ داخلی یا افت قیمت داشتند و یا بدون تغییر در بازار عرضه شدند.
افت قیمت پرتیراژهای ایران خودرو در بازار+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛‌  انتظار اخبار مذاکرات هسته ای وین موجب شد تا علاوه بر آنکه بازار خودرو ترمز رشد قیمت را بکشد، دلار هم نزولی شود. به گفته فعالان اقتصادی در حال حاضر   بخش عمده ای از بازارهای ایران چشم‌به‌راه نتایج مذاکرات هستند. بطوریکه با کوچکترین خبری شاهد ایجاد نوسان در بازارهای سرمایه و بازار خودرو هستیم.   

این روند موجب شده تا خرید و فروش هم در بازار صورت نگیرد و خریدارن و فروشندگان در انتظار تثبت بازار باشند.

با این شرایط امروز ایران خودرویی ها در بازار با افت 1 تا 2 میلیون تومان در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی های صورت گرفته بیشترین افت قیمت در بازار امروز به «پژو 206 تیپ 2» رسید این خودرو امروز افت 2 میلیون تومانی قیمت داشت.

وضعیت محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7 » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز می توان گفت امروز خانواده پژو در بازار افت 1 تا 2 میلیونی قیمت داشتند. رصد بازار نشان دهنده آن است که «پژو 206 تیپ 2» امروز با افت 2 میلیونی در بازار به 262 میلیون تومان رسید و «پژو 206 صندوقدار» هم با افت 1 میلیونی در بازار 304 میلیون قیمت گذاری شد.  از سوی دیگر امروز «پژو 206 تیپ 5» هم امروز افت 1 میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به 301 میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر در میان خانواده دنا هم امروز «دنا معمولی» بدون تغییر و با قیمت 342 میلیون تومان قیمت گذاری شد.  اما «دنا پلاس توربو اتومات» افت 1 میلیون تومانی داشت و در بازار 475 میلیون تومان قیمت گذاری شد.  «رانا پلاس» هم امروز بدون تغییر قیمت و با قیمت     299 میلیون تومان در بازار عرضه شد. 

همچنین با نگاهی به بازار خودرو می توان گفت امروز «سمند LX با موتورEF7» بدون تغییر قیمت در بازار 279 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «سورن پلاس» هم تغییر قیمتی در بازار نداشت و 322 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

ایران 9

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید