رصد بازار خودروهای داخلی؛

واکنش بازار خودرو به اخبار ضدونقیض مذاکرات وین

کدخبر: ۴۶۲۰۹۶
اقتصادنیوز: امروز 24 آذر 1400 رصد بازار خودرو نشانمی‌دهد که پرتیراژهای ایران خودرو امروز با رشد یک تا چهار میلیون تومان در بازار عرضه شده‌اند.
واکنش بازار خودرو به اخبار ضدونقیض مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ؛ اخبار ضد و نقیض منتشر شده از مذاکرات برجام عمده دلیلی است که موجب شده تا بازار با رشد قیمت روبرو شود این رشد بازارهای سرمایه ای را نیز تحت تاثیر قرار داد، بطوریکه امروز شاهد برخی نوسان‌ها در قیمت دلار  هم بودیم.

رشد قیمت در بازار شامل تمام خودورهای پرتیراژ ایران خودرو شد به‌طوریکه امروز«پژو 206 صندوقدار» با افزایش 4 میلیونی بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و سایر محصولات پرتیراژ ایران خودرو امروز رشد یک تا سه میلیون تومان در بازار داشتند.

نوسان پی در پی قیمت خودرو در بازار در حالی است که عرضه و تقاضا در بازار بسیار محدود و در حد صفر است، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات هستند و تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

وضعیت محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت امروز خانواده 206 با رشد یک تا چهار میلیون تومان در بازار عرضه شدند. براین اساس قیمت «پژو 206 صندوقدار» در بازار با افزایش 4 میلیونی قیمت به 311 میلیون تومان رسید. «پژو 206 تیپ 5» نیز با رشد 2 میلیونی امروز در بازار 310 میلیون تومان قیمت خورد و «پژو 206 تیپ 2» نیز با افزایش یک میلیونی در بازار 273 میلیون تومان قیمت گذاری شد.   

براساس ارزیابی بازار خودرو «دنا معمولی» هم امروز رشد سه میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 356 میلیون تومان رسید و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم در بازار  رشدی یک میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به 489 میلیون تومان رسید، از سوی دیگر قیمت «رانا پلاس» هم در بازار با رشد یک میلیونی در بازار 309 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر قیمت «سمند سورن پلاس» و «سمند LX با موتورEF7» نیز امروز رشدی یک میلیونی در بازار داشتند و قیمت آنها به 309 میلیون و 281 میلیون تومان رسید.

24 ایران

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید