رصد بازار خودروهای داخلی؛

سیگنال نرخ دلار به قیمت خودرو در بازار + جدول قیمت

کدخبر: ۴۶۲۹۵۱
اقتصادنیوز: کارنامه پرتیراژهای ایران خودرو امروز 28 آذر 1400 با چه قیمتی بسته شد؟
سیگنال نرخ دلار به قیمت خودرو در بازار + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار نشان دهنده آن است که تداوم افت نرخ دلار در بازار موجب شده تا قیمت خودرو امروز هم در بازار نزولی شود، بطوریکه پرتیراژهای ایران خودرو و سایپا در بازار با افت قیمت عرضه شدند.  

به گفته فعالان بازار خودرو ناتمام ماندن و نامشخص بودن نتایج این دور از مذاکرات عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار دوباره شکل انتظاری به خود گیرد. روندی که افت قیمت در بازارهای سرمایه ای را به همراه داشت و این امر بر بازار خودرو نیز اثرگذار بوه است.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو نوسان پی در پی قیمت خودرو در بازار در حالی است که بازار خودرو در روزهای اخیر نه خریداری دارد و نه فروشنده ای وارد بازار می شود، با این شرایط می توان گفت در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات هستند و تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

وضعیت محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز بجز «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» سایر محصولات افت یک تا دو میلیونی قیمت را در بازار تجربه کردند تا روند افت قیمت خودرو در بازار اثرگذار باشد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت امروز در میان خانواده 206 تنها «پژو 206 تیپ 2» افت یک میلیونی داشت و در بازار 272 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «پژو 206 صندوقدار» و «پژو 206 تیپ 5» در بازار بدون تغییر عرضه شدند و قیمت آنها به ترتیب به   307میلیون تومان و 309 میلیون تومان رسید.  

براساس ارزیابی بازار خودرو «دنا معمولی» هم امروز افت 2 میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به 354 میلیون تومان رسید و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم در بازار افت 2میلیونی در بازار داشت و 487 میلیون تومان قیمت گذاری شد، اما قیمت «رانا پلاس» در بازار افت 1 میلیون تومان داشت و  308 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر قیمت «سمند سورن پلاس» هم  افت 2 میلیونی در بازار داشت و 307 میلیون تومان قیمت خورد. قیمت «سمند LX با موتورEF7» نیز امروز با افت یک میلیونی به 280 میلیون تومان رسید.

ایران 28

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید