رصد بازار خودروهای داخلی؛

دلار کاهشی شد؛‌قیمت خودرو در بازار ایستاد + جدول

کدخبر: ۴۶۹۷۷۹
​اقتصادنیوز: امروز 27 دی 1400رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرونده پرتیراژهای ایران خودرو و سایپا در بازار امروز بدون تغییر بسته شد.
دلار کاهشی شد؛‌قیمت خودرو در بازار ایستاد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ استپ قیمت در بازار خودرو در بازار در حالی رقم خورد که امروز برخلاف روز گذشته نرخ دلار شکل کاهشی به خود گرفته بود و این امر موجب شد تا ترمز رشد قیمت ایران خودرویی ها نیز در بازار کشیده شود و پرتیراژهای ایران خودرو که روز گذشته رشد 1 تا 2 میلیون تومانی در بازار داشتند، امروز همانند سایپایی ها بدون تغییر در بازار عرضه شدند.   

نرخ دلار امروز نسبت به دیروز افتی حدود 240 تومانی در بازار داشت، افتی که بسیاری تصور می کردند می تواند بر بازار خودرو اثر گذار باشد، اما به گفته فعالان بازار خودرو عامل «انتظار» موجب شد تا بازار تغییر قیمتی نداشته باشد.  

از سوی دیگر ادامه دور هشتم مذاکرات احیای برجام و نامشخص بودن نتایج این مذاکرات نیز موجب شد تا بازار خودرو ثبات قیمت را به افت ترجیح دهد. انتظار برای نتیجه این مرحله از مذاکرات عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار خودرو تمایلی چندانی برای تغییر از خود نشان ندهد. 

این نکته را نیز باید در نظر گرفت که تغییرات پی در پی در بازار موجب شده تا به گفته فعالان بازار خودرو خریدار و فروشنده تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان ندهند. بطوریکه در حال حاضر  خریداران و فروشندگان در انتظار نتایج ادامه دور هشتم مذاکرات بسر می برند و تغییرات پی در پی قیمت خودرو در بازار نیز به این موضوع دامن زده است.

خودرو 27

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید