رصد بازار خودروهای داخلی؛

الاکلنگ قیمت دلار و خودرو در بازار +جدول

کدخبر: ۴۷۰۲۷۳
اقتصادنیوز: امروز 29 دی ماه 1400 رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که بازار خودرو خلاف جهت نرخ دلار حرکت کرده است.
الاکلنگ قیمت دلار و خودرو در بازار +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی صورت گرفته از بازار خودرو می توان گفت امروز قیمت خودرو در بازار افت قیمتی داشت و برخی از خودروها نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. این در حالی است که امروز دلار روندی صعودی به خود گرفته بود.

از سوی دیگر اعضای کمیسیون تلفیق امروز با واردات ۵۰ هزار خودروی سواری و ۱۰هزار ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی در سال آینده با ارز غیرصادراتی موافقت کردند. داستان ممنوعیت واردات خودرو به سال 1397 باز می گردد تاکنون اقدامات بسیاری برای لغو این ممنوعیت صورت گرفته است،‌اما هیچ کدام از این اقدامات منجر به باز شدن این قفل نشد. بطوریکه بهارستان نشین ها به دفعات به لغو ممنوعیت واردات خودرو رای دادند، اما این طرح هر بار از سوی شورای نگبهان به دلایل مختلف رد شد و در حال حاضر هم بسیاری از اعضای کمیسیون تلفیق امیدی به تایید این طرح از سوی شورای نگهبان ندارند. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز خودروهای داخلی از این مصوبه کمیسیون تاثیر نگرفته است و باید فعلا منتظر بود. 

از سوی دیگر روند  قیمت خودرو در بازار در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو همچنان خریداران و فروشندگان تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان نمی دهند. ظاهرا هر چند بازار خودرو از طولانی شدند مذاکرات خسته شده است، اما خریداران و فروشندگان انتظار را به ورود به بازار ترجیح می دهند.

امروز و از میان محصولات سایپا «شاهین» و «کوییک R» در بازار اقت یک میلیون تومانی قیمت داشتند و سایر محصولات سایپا بدون تغییر خوردند.

قیمت محصولات سایپا

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» اشاره کرد. رصد بازار محصولات سایپا نشان دهنده آن است «شاهین» امروز با افت یک میلیون تومانی قیمت دربازار 343 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر و در خانواده کوییک نیز قیمت «کوییکR» در بازار امروز با افت یک میلیون تومانی به 200 میلیون تومان رسید و «کوییک معمولی» هم بدون تغییر قیمت در بازار 195 میلیون تومان قیمت خورد.

افت قیمت دو محصول مذکور در حالی است که سایر محصولات سایپا امروز تغییر قیمت نداشتند. با این شرایط امروز «ساینا» بدون تغییر در بازار 192 میلیون تومان قیمت خورد.

خانواده تیبا تغییر قیمتی نداشتند و رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «تیبا 2 معمولی» امروز در بازار  به 186 میلیون تومانی رسید و قیمت «تیبا صندوقدار» نیز در بازار به 182 میلیون تومانی رسید.

سایپا 29

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید