رصد بازار خودروهای داخلی؛

بی‌توجهی بازار به رد طرح واردات خودرو + جدول

کدخبر: ۴۸۶۲۶۰
اقتصادنیوز: قیمت محصولات ایران خودرو با اولین شروع رسمی بازار خودرو چگونه رقم خورد.
بی‌توجهی بازار به رد طرح واردات خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ رصد بازار نشان دهنده آن است که امروز بازار خودرو امروز تحت تاثیر ریزش حدود 200 تومانی به صورت رسمی بازگشایی شد. اما آنچه امروز در بازار خودروهای داخلی سروصدای بسیاری به پا کرد به اعلام رسمی خبر رییس کمیسیون تلفیق مبنی بر لغو مجوز واردات خودرو سواری به منظور رفع ایراد هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص باز می گردد.

به گفته حمیدرضا حاجی بابایی هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه واردات خودروی سواری را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانست و با توجه به اینکه شورای نگهبان بدون تأیید مجمع، امکان تأیید بودجه را نداشت لذا کمیسیون تلفیق با مجوز هیات رئیسه مجلس، نظر مجمع را اعمال کرد و به این طریق طرح واردات 50 هزار خودرو سواری از دستور کار خارج شد.

طرح واردات 50 هزار دستگاه خودرو سال گذشته از سوی مجلس مصوب شد و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز وعده داد که از اردیبهشت سال جاری شاهد شکسته شدن سد واردات خودرو خواهیم بود،‌ اما با وجود تمام وعده ها این طرح باز هم به نتیجه نرسید. هر چند ناامیدی در اجرایی شدن این طرح موجب شد تا شاهد اثرپذیر بازار از این اتفاق نباشیم.

در کنار این اخبار به این نکته نیز باید اشاره کرد که به گفته فعالان بازار خودرو، همچنان خبری از خریدار در بازار نیست و حالت انتظاری در بازار همچنان حاکم است.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز «سمند lx» در بازار 274 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7» نیز 305 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» نیز امروز در بازار 307 میلیونی شد.

در میان محصولات ایران خودرو امروز «رانا پلاس» نیز 306 میلیون قیمت خورد، اما «دنا معمولی» نیز امروز در بازار 372 میلیون تومان در بازار معامله شد. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» نیز در بازار 478 میلیون تومان امروز قیمت خورد.

در اکوایران ببینید؛
 

اما امروز قیمت «پژو 207 دنده ای» نیز 375 میلون در بازار عرضه شد و قیمت «پژو 207 شقف شیشه ای» نیز به 385 میلیون تومان رسید.

ایران 14

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید