رصد بازار خودروهای داخلی؛

جزر و مد قیمتی خودرو در بازار؛ رشد 10 میلیونی«هایما S7 پلاس» + جدول

کدخبر: ۵۴۷۳۱۸
اقتصادنیوز: امروز و در روزی که برخی از خودروها در بورس کالا عرضه شدند، قیمت خودروهای داخلی چگونه رقم خورد.
جزر و مد قیمتی خودرو در بازار؛ رشد 10 میلیونی«هایما S7 پلاس» + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودروهای داخلی از نوسان عجیب قیمت این خودروها در بازار حکایت دارد. بطوریکه در ابتدای روز شاهد رشد بیش از 15 میلیونی برخی خودروهای پرطرفدار ایران خودرو در بازار بودیم. اما به مرور قیمت این خودروها کمی کاهش یافت. با این شرایط امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با رشد 3 تا 10 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند. رشد قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورد که با شروع عرضه خودروها در بورس کالا بسیاری از سایت‌های خبری از ریزش قیمت پایه خودروها در بورس کالا خبر دادند، اما این خبرها هم نتوانست بازار خودرو را آرام کند. از سوی دیگر و به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار یکی از عوامل اثرگذار در بازار خودرو بوده است. چرا که نرخ دلار هم در ابتدای روز شکل افزایشی داشت اما کم‌کم این روند به نوسان بدل شد و شدت رشد قیمت دلار کاسته شد؛ فرمولی که بازار خودرو هم از آن پیروی کرد.

براساس ارزیابی پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «هایما S7 پلاس» رشدی 10 میلیونی در بازار داشت و استارت بازگشت رشد قیمت به این بازار زده شد. «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم رشدی 8 میلیونی در بازار داشت و سایر پرطرفدارهای ایران خودرو هم با رشد 3 تا 5 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» در بازار امروز با افزایش 3 میلیون تومانی 450 میلیونی شد و «هایما S7پلاس» هم با افزایش 10 میلیونی در بازار یک میلیارد و 310 میلیون تومان قیمت خورد.

اما در بازار امروز «تارا دنده ای» هم در بازار رشد 3 میلیونی داشت  و 625 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «دنامعمولی» هم امروز با رشد 5 میلیونی در بازار 590 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد 8 میلیونی در بازار 720 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «پژو 207 دنده‌ای» هم امروز615 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 5 میلیونی را تجربه کرد.

ایران 18

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید