رصد بازار خودروهای داخلی؛

نرخ دلار، سکوی پرش خودروهای وارداتی؛ سانتافه 500 میلیون گران شد + جدول قیمت

کدخبر: ۵۵۷۱۹۷
اقتصادنیوز: سرکشی نرخ دلار در هفته جاری در بازار وارداتی‌ها نیز اثرگذاشت و وارداتی‌ها در اولین هفته اسفند با رشدی 110 تا 500 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند.
نرخ دلار،  سکوی پرش خودروهای وارداتی؛ سانتافه 500 میلیون گران شد + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ فعالان بازار خودرو تنها متهم رشد قیمت وارداتی در هفته سپری شده می دانند و معتقدند تداوم رشد نرخ دلار در بازار منجر به افزایش قیمت خودروهای واردتی در بازار شده است. رشد قیمت خودروهای وارداتی در هفته سپری شده در حالی ثبت شده که امروز وزارت صمت اعلام کرد ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی از هفته آینده خبر داد و اعلام کرد فروش خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد. این خبر پیش‌بینی ها را به سمت کاهش قیمت خودرو هدایت کرد،بطوریکه برخی فعالان بازار خودرو از احتمال افت قیمت خودروهای وارداتی در بازار خبر می دهند. براساس اعلام وزارت صمت  متقاضیان خرید خودروهای وارداتی پس از ثبت نام در سامانه باید نصف مبلغ خودرو را در حساب خود داشته باشند.

فاکس‌نیوز مدعی شد؛اسرائیل در تدارک حمله به ایران است  

انتقاد امام جمعه کرج از دولت پیشین/ وقیحانه از سازش با غرب سخن می گویند!

ادعای ناتو درباره کمک نظامی چین به روسیه

هرچند اعلام این خبر موجب خوش‌بینی در بازار شد، اما هفته گذشته هم اعلام خبر مصوبه ورود خودروهای کارکرده و شماره‌گذاری خودروهای در حال تردد در مناطق آزاد موجب شد تا فعالان بازار از کاهشی شدن قیمت‌ها خبر دهند، اما شواهد نشان دهنده آن است که پیش بینی‌ها محقق نشد و خودروهای واردتی در هفته سپری شده همانند داخلی‌ها تمایلی برای کاهشی شدن از خود نشان ندهند و با رشدی تا 500 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری عرضه شدند.

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد 45 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  پنج میلیارد 100 میلیون تومان در بازار معامله شد و رشدی 400 میلیونی داشت.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد60 هزار کیلومتر در بازار با قیمت سه میلیارد و 700 میلیون تومان خرید و فروش شد و رشدی 110 میلیونی را تجربه کرد.

اما «النترا» مدل 2018 صفر کیلومتر رنگ سفید که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، رنگ سفید آن در این هفته در بازار با قیمت سه میلیارد و 300میلیون معامله شد و رشدی 230 میلیون تومانی داشت.

 از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد 7 هزار تا نیز در این هفته با قیمت چهار میلیارد و 200 میلیون تومان در بازار معامله شد و رشد 250 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته داشت.

اما «توسان IX35‌» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 5 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و رشدی 320 میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته با رنگ سفید رشدی 500 میلیون تومانی داشت و پنج میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

وارداتی 4

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید