رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازی قیمتی خودرو در روز استیضاح فاطمی‌امین + جدول

کدخبر: ۵۷۰۶۳۵
اقتصادنیوز: در روز استیضاح سیدرضا فاطمی امین، بازار خودرو علاوه بر رشد قیمت طعم کاهش قیمت را نیز چشید. بطوریکه پرطرفدارهای ایران خودرو امروز در کنار رشد 13 میلیونی، افت 15 میلیونی قیمت را نیز تجربه کردند.
بازی قیمتی خودرو در روز استیضاح فاطمی‌امین + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ فعالان بازار خودرو پیش‌فروش برخی از محصولات ایران‌خودرو با موعد تحویل شهریور 1402 را یکی از دلایل افت قیمت خودرو در بازار می دانند و بر این نکته تاکید می‌کنند، اجرای طرح پیش فروش موجب شده تا خودروهای که در این مرحله از پیش‌فروش قرار گرفته شکل کاهشی پیدا کنند. از سوی دیگر ثبات نرخ دلار هم در بازار امروز بر ایجاد نوسان در بازار خودرو اثرگذار بوده است و موجب شده تا این دو بازار در یک مسیر قرار گیرند.  اما هرچند بازی قیمتی خودرو امروز در روز استیضاح وزیر صمت شکل گرفت، اما فعالان بازار خودر به این نکته اشاره می کنند برای رسیدن تاثیر استیضاح به بازار باید کمی صبر کرد.    براساس ارزیابی بازار امروز و در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «207 پاناراما اتومات» رشدی 15 میلیونی داشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار افتی 13 میلیونی را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 683 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 10 میلیون تومانی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 560 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و تغییر قیمت نداشت.

اما «رانا پلاس» هم در بازار امروز 600 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 4 میلیونی در بازار داشت. از سوی دیگر «دناپلاس» هم در بازار امروز 754 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 4 میلیونی را ثبت کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت 13 میلیونی در بازار یک میلیارد و 17 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 115 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی 15 میلیونی را ثبت کرد.

ایران اقتصا 10

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید