رصد بازار خودروهای داخلی؛

تاثیر دو شوک در بازار خودرو؛ قیمت بالا رفت + جدول

کدخبر: ۵۶۵۲۹۹
اقتصادنیوز: زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از یک و سو صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت از سوی دیگر موجب شد تا امروز قیمت خودرو در بازار شکل افزایشی به خود گیرد.
تاثیر دو شوک در بازار خودرو؛ قیمت بالا رفت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز برخی از پرطرفدارهای ایران خودرو رشد قیمت داشتند، اما برخی دیگر بدون تغییر راهی بازار شدند. تغییر قیمت در بازار خودرو در حالی رقم خورد که دلار امروز تغییر چندانی نداشت، اما عوامل دیگر این بازار را تحت تاثیر قرار داد.

براساس اعلام سخنگوی شورای رقابت متوسط افزایش قیمت خودرو تا ۳۰ درصد است و این اجازه به وزارت صمت داده شده تا در صورت صلاح دید قیمت خودروها را کمتر از مجوز صادره افزایش دهد. با توجه به مجوز صادره به گفته فعالان بازار خودرو امکان افزایش قیمت خودرو در بازار چندان دور از ذهن نبود. با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت امروز «هایما S5 پلاس» و «207 پاناراما اتومات» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند. بطوریکه «هایما S5 پلاس» با افزایش 80 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد و رشد قیمت «هایما S5 پلاس» هم 75 میلیون تومان بود.

 قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 695 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S7پلاس» امروز با افزایش 80 میلیونی در بازار یک میلیارد و 660 میلیون قیمت گذاری‌ شد .

اما «رانا پلاس» هم در بازار 582 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 7میلیونی را تجربه کرد.  در میان خانواده دنا هم «دناپلاس» در بازار 785میلیون تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمت نداشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد 49 میلیونی در بازار 957 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 155 میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشد 75 میلیونی داشت.

ایران 16 اقتصاد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید