رصد بازار خودروهای داخلی؛

کاهش 50 میلیون تومانی «هایما‌S8 » در یک روز + جدول

کدخبر: ۶۰۴۱۰۴
اقتصادنیوز: روند ریزش قیمت «هایما ‌S8» در بازار ادامه دارد و این خودرو همچنان رکوردار کاهش قیمت در بازار خودرو محسوب می‌شود.
کاهش 50 میلیون تومانی «هایما‌S8 » در یک روز + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روند کاهشی قیمت خودرو در بازار امروز در حالی رقم خورد که اوایل هفته گذشته و با شروع جنگ حماس واسرائیل شاهد افزایشی شدن قیمت در این بازار بودیم، اما به مرور زمان بازار به حالت عادی بازگشت، بطوریکه از نیمه هفته گذشته قیمت خودرو شکل کاهشی به خود گرفت.

فعالان بازار خودرو معتقدند، به روز شدن سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی یکی از دلایلی است که موجب شده تا قیمت خودروهای «هایما‌S8 » که خودروهای میلیاردی محسوب ‌می‌شوند در بازار کاهشی شود. افت قیمت دلار یکی دیگر از دلایلی است که فعالان این بازار کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت می‌دهند.

براساس ارزیابی‌ بازار می‌توان گفت امروز «هایما ‌S8» در بازار افتی 50 میلیونی داشت و این کاهش در «تارا اتومات V2» به 10 میلیون تومان رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای » در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و افت 5 میلیونی را ثبت کرد. اما «هایما S8 پلاس» امروز افت 50 میلیونی را تجربه کرد و در بازار یک میلیارد و 690 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» هم در بازار امروز 767 میلیون تومان قیمت و افتی 10 میلیونی در بازار داشت.

اما براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت «دنا پلاس 6دنده توربو» امروز افتی یک میلیون تومانی داشت و 737 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت 807 میلیون تومان راهی بازار شد و افتی یک میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 615 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی یک میلیون تومانی داشت و با این شرایط،  «207 دنده‌ای» تنها خودرویی بود که امروز رشد قیمت را به خود اختصاص داد.

ایران اقتصاد 23

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید