قیمت خودروهای داخلی در بازار

سامانه یکپارچه هم بازار را کاهشی نکرد، رشد قیمت در بازار ایران‌خودرویی‌ها + جدول

کدخبر: ۶۱۳۶۷۵
اقتصادنیوز: پرطرفدارهای ایران خودرو امروز 12 آذر 1402هم به رشد قیمت خود در بازار ادامه دادند، روندی که تصور می‌شد با باز شدن سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ترمز آن کشیده شود.
سامانه یکپارچه هم بازار را کاهشی نکرد، رشد قیمت در بازار ایران‌خودرویی‌ها + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ براساس ارزیابی بازار پرطرفدارهای ایران خودرو از ابتدای هفته جاری روند رو به رشد به خود گرفتند و برخلاف تصورات در بازار حرکت کردند. اواخر هفته گذشته و با اعلام خبر باز شدن سامانه یکپارچه خودرو شاهد افت و در برخی موارد استپ قیمت خودروهای داخلی در بازار بودیم، روندی که فعالان بازار خودرو تصور می‌کردند با باز شدن این سامانه روند کاهشی در بازار ادامه داشته باشد، اما از روزگذشته بازار خودرو سمت و سویی خلاف پیش‌بینی‌ها به خود گرفت و با این شرایط شاهد افزایش قیمت ایران‌ خودرویی‌ها در بازار بودیم.

براساس ارزیابی بازار امروز دلار هم کمی افزایش داشت و شاید بتوان رشد قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو را به آن نسبت می‌دهند، هرچند این عامل نتوانست بازار سایپایی‌ها را با خود همسو کند.

در بازار امروز هم بیشترین رشد قیمت به «هایماS8» رسید و این خودرو با افزایش 10 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس ارزیابی بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» در بازار بدون تغییر 486 میلیون تومان ماند. «هایما S8 پلاس» هم مانند روز گذشته در بازار رشد 10 میلیونی را تجربه کرد و یک میلیارد و 670 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» هم با رشد سه میلیون در بازار 764 میلیون تومان قیمت خورد. «دنا پلاس 6 دنده توربو» هم رشد 2 میلیون تومانی داشت و 742 میلیونی شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با رشد یک میلیونی امروز 804 میلیون تومان قیمت‌ خورد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار رشدی پنج میلیونی داشت و 615 میلیون تومان قیمت خورد.

اقتصااااد 12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید