قیمت خودروهای وارداتی در بازار

فرازو فرود النترا خودرو جمع و جور کره‌ای در 8 ماه اخیر + نمودار

کدخبر: ۶۲۱۵۴۳
اقتصادنیوز: سدان جمع‌وجور النترا را می‌توان یکی از موفق‌ترین خودروهای کره‌ای در بازار جهانی دانست، این مدل در بازار ایران نیز پرطرفدار محسوب می‌شود و در بازار همواره مورد توجه قرار دارد.
فرازو فرود النترا خودرو جمع و جور کره‌ای در 8 ماه اخیر + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز؛ هیوندای النترا جزو آخرین خودروهایی است که به‌صورت رسمی وارد بازار کشور شد و به دست مشتریان ایرانی رسید. النترا در رده سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد و «کیا سراتو» و «تویوتا کرولا» رقیبان این خودروی محبوب و پرفروش محسوب می‌شوند.

آخرین نسخه هیوندای النترا در ایران نسل ششم این خودرو است که در مدل‌های 2017 و 2018  به صورت وارداتی عرضه و حتی تعداد محدودی از آن در سال 1397 توسط کرمان موتور مونتاژ شد. اما این نسل بدشانس بود و به دلیل ممنوعیت واردات و تحریم‌ها، خیلی زود از بازار کشور خداحافظی کرد با این حال همچنان مدل‌های کارکرده آن در بازار طرفداران بسیاری دارند.

این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی بهره‌ می‌برد که می‌تواند ۱۵۳ اسب بخار را با یک گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک اتوماتیک به محور جلو منتقل کند.

روند قیمت النترا در 8 ماه

این خودرو از زمان ورود به بازار کشور قیمت‌های مختلفی را تجربه کرده است، اما بررسی بازه قیمتی این خودرو در 8 ماه سال جاری نشان می‌دهد النترا در بازار نوسان اندکی داشته و بالانس قیمتی اندکی را تجربه کرده است.

ارزیابی قیمت این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد این خودرو در اریبهشت، خرداد و تیر در یک محدود قیمتی در بازار عرضه شده و در سال جاری بیشترین رشد قیمت را در این ماه‌‌ها تجربه کرده است. بازه قیمتی این خودرو در این ماه‌ها 3.350 تا 3.400 میلیارد تومان بوده است، روندی که با جدی شدن خبر ورود خودروهای وارداتی و شکست طلسم 7 ساله واردات خودرو در مرداد سال جاری تغییر کرد و با این شرایط قیمت این خودرو در مهرماه به 2 میلیارد (پایین‌ترین سطح در سال جاری) رسید، اما در آبان و آذر‌ماه و اجرایی نشدن وعده‌های داده شده برای ورود خودروهای جدید شاهد بازگشت رشد قیمت در بازار این خودرو بودیم.   

النترا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید