قیمت خودروهای وارداتی در بازار

افزایش 1.150 میلیاردی آزرا 2019 در 8 ماه + نمودار

کدخبر: ۶۱۸۵۸۲
اقتصادنیوز: هیوندای آزرا سدان لوکس شرکت هیوندای کره جنوبی است که به‌ نوعی نمونه پرزرق‌ و برق‌ هیوندای سوناتا محسوب می‌شود. ششمین نسل از هیوندای آزرا به‌عنوان یک سدان لوکس وارد ایران شد و توانسته جایگاه قابل قبولی در بازار برای خود به دست آورد.
افزایش 1.150 میلیاردی آزرا 2019 در 8 ماه + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز؛ هیوندای آزرا بعد از یک غیبت سه چهار ساله به ‌عنوان مدل 2018 و سپس 2019 به ایران بازگشت. آزرا در نسل جدید، از سه نوع پیشرانه‌ی ۲.۴، ۳ و ۳.۵ لیتر استفاده می‌کند که طبیعتا، نسخه‌ی ۲.۴ لیتری آن در ایران، فروخته می‌شود. این محصول، در همه‌ی مدل‌های بازار جهانی، دارای گیربکس اتوماتیک و سیستم محرک دیفرانسیل جلو است.

ارزان‌ترین نمونه‌ی آزرا، مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر و ۲۳۶۰ سی‌سی است، این محصول، قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند.

روند قیمت آزرا در 8 ماه

آزار مدل 2019 از زمان ورود به ایران تنوع قیمتی جالب توجهی داشته است. این خودرو از اردیبهشت سال جاری هم از نوسان قیمت در امان نماند و در این مدت رشد و افت قیمت را تجربه کرد. ارزیابی قیمت این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد این خودرو در اریبهشت سال جاری بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و در این ماه با قیمت 6 میلیارد و 250 میلیون در بازار قیمت گذاری شد، روندی که با جدی شدن خبر ورود خودروهای وارداتی و شکست طلسم 7 ساله واردات خودرو در مرداد سال جاری تغییر کرد و با این شرایط قیمت این خودرو در مرداد ماه به 5 میلیارد و 100 میلیون رسید و در دو ماه بعد (شهریور و مهر) هم روند کاهش قیمت این خودرو ادامه داشت. اما در آبان‌ماه و اجرایی نشدن وعده‌های داده شده برای ورود خودروهای جدید شاهد بازگشت رشد قیمت در بازار این خودرو بودیم.   

photo_2023-12-28_14-22-14

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید